Bármennyire is sok kritika éri a Netflixet, a streaming úttörője 2023-ban is leuralta a piacot, mi több, az elmúlt évek során sikerült többnyire nyereségesnek maradnia, amit elsősorban a korai, verseny előtti belépésének köszönhet. A streamingszolgáltató rendszeresen nyilvánosságra hozott pénzügyi jelentéseiből mostanáig kézzelfogható, jól követhető statisztikákat kaptunk, ám a jövőben ez némileg változni fog.
A Netflix bejelentette, hogy a 2025 első negyedévére vonatkozó eredménybeszámolójától kezdve (ami pontosan jövő ilyenkor esedékes), nem fog negyedéves előfizetői számokat közölni, illetve azt sem fogja az orrunkra kötni, hogy mennyi pénzt keres egy tagságra vetítve.
"Elsődleges pénzügyi mérőszámként a bevételre és a működési árrésre összpontosítunk, továbbá az elkötelezettségre (azaz az eltöltött időre), mint az ügyfelek elégedettségének legjobb mutatójára. Kezdetben, mikor még kevés bevételünk volt, vagy alacsony nyereségünk, a tagság növekedése erős mutatónak számított a jövőbeli lehetőségeink vonatkozásában. Most azonban már jelentős nyereségettermelünk. Új bevételi forrásokat is fejlesztünk, mint például a hirdetések és az extra tagsági szolgáltatások, szóval az előfizetés csak egy összetevője a növekedésünknek."
- áll a Netflix részvényeseinek írt negyedéves beszámolóban.
A platform legutóbbi pénzügyi jelentéséből kiderült, az első negyedévben 16 százalékkal növekedett az új előfizetők száma - ez nagyjából 9 millió új felhasználót jelent - amivel a platform elérte a 269,6 milliós összlétszámot.
Tehát az ilyen és ehhez hasonló statisztikákra jövő évtől kezdve nem érdemes számítani. A vállalat ugyanakkor hozzátette, a fontosabb mérföldkövekről továbbra is beszámol majd, az előfizetői állomány negyedéves követhetőségétől viszont búcsúzhatunk.