Hirdetés

Jogi úton köteleznék a fejlesztőket, hogy örökre életben tartsák online játékaikat

|

Egy kezdeményezés most azt szeretné elérni, hogy soha többé ne lehessen játékokat elérhetetlenné tenni.

Hirdetés

Nem mindennapos, de azért nem is ritka, hogy állandó online kapcsolatot igénylő játékok teljesen elérhetetlenné válnak. Kicsit több mint egy héttel ezelőtt, tíz év után a Ubisoft lekapcsolta a The Crew szervereit, de más kiadókra, például az Electronic Artsra is jellemző, hogy azon játékait, amikkel már nagyon kevesen játszanak, teljesen elengedi. 

Többnyire érthető egy-egy ilyen lépés, hiszen a szerverek üzemeltetése pénzbe kerül, amit még akkor is meggondoltan kell költeni, ha közel végtelen van belőle. Játékosok egy csoportja azonban mégsem hajlandó elfogadni ezt a helyzetet, és jogi úton szeretné megakadályozni a cégeket abban, hogy játékaikat játszhatatlanná tegyék.

Hirdetés

A Ross Scott youtuber által indított Stop Killing Games kezdeményezés keretében számos petíció indult, melyekkel a szervező szeretne nyomást gyakorolni az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Kanada, Ausztrália, illetve az Európai Unió illetékes szerveire. Scott úgy gondolja, az életpályája során összesen 12 millió játékost számláló The Crew leállítása remek apropó, ennek példáján keresztül nem csak a Ubisoftot, hanem más kiadókat is kötelezni lehetne a gyakorlat beszüntetésére. A fenti weboldalon részletes leírások segítenek, hogy az üzenet célba érhessen.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A fogyasztóvédelmi szervezeteknek a kezdeményezés szervezői azzal próbálnak érvelni, hogy a játékok nem szolgáltatások, hanem javak, és így azok megvásárlása után nem lehet őket használhatatlanná tenni, mert ez törvénybe ütközik. Ugyanakkor minden digitális áruház szabályzatában szerepel, hogy a vásárlók nem a játékokat veszik meg, hanem használati jogért fizetnek, ami bármikor, bármilyen okból visszavonható. Országtól, gyakorlattól függ majd, hogy kinek adnak igazat, és Scott azt reméli, ha már csak egy országban (például a Ubisoft otthonában, Franciaországban sikerrel jár, az jó példa lehet mások számára.

Nem ragaszkodik ahhoz, hogy a szervereket a kiadók és fejlesztők tartsák életben, azzal is beéri, ha a cégek eszközöket biztosítanak a játékok játszhatóvá tételéhez, például privát szerverek létrehozásának lehetőségével.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)