A PC-s játékipar hihetetlen számokat és növekedéseket produkál, a TheGreatSetup 6 hónapig tartó felmérésének köszönhetően pedig mindezt már pontosabban is meg tudjuk fogalmazni.
A statisztikák alapján, a videojáték ipar teljes jövedelmének 80%-át a szoftveres eladások tették ki 2017-ben, és nagyjából 2,5 milliárd legalább alkalmai játékos van a világon. Úgy fest, hogy 2020-ra több mint 90 milliárd amerikai dollárt kóstálhat a játékipar értéke, ez a szám 2017-ben közel 79 millió volt, 2015-höz képest pedig idén nagyjából 20%-os növekedésre lehet számítani a játékeladásokat illetően (minden platformot figyelembe véve). Még a letölthető tartalmakból, tehát a -már-már szitokszónak számító- DLC-kből származó összbevétel is várhatóan egy 12,5%-os növekedésre tehet szert.
Ami a különböző platformokat illeti: a fogyasztók 40%-a közösségi oldalak játékaiban leli örömét, míg a konzolok elé mindössze 29% ül le a legszívesebben. A mobiljátékok szerelmesei viszont nagyon sokan vannak, a fogyasztók 76%-a múlatja okos eszközén valamilyen formában az időt, 62% azonban előszeretettel játszik PC-n vagy Mac-en is. Míg az okostelefonok és tabletek szépen átveszik az uralmat a piac fölött, addig az online számítógépes játékok a PC-s és konzolos játékipar jövedelmének 47%-át is kitehetik 2019-re.
A PC-s játékipar durván 28 milliárd dollárt ért 2017-ben, ez a szám viszont 33,6 milliárd dollárra emelkedhetett 2020 végére. 2017-ben a PlayerUnknown's Battlegrounds volt a legkelendőbb fizetős cím a Steamen, annak több mint 600 millió dolláros bevételével. A Counter-Strike: Global Offensive 12,54 millió példányban kelt el a tavalyi év során, ezzel megcsípvén a második helyett a PUBG mögött. A League of Legends pedig a PC-s játékok egyik állandó magját képzi, mivel 2018 márciusában továbbra is a legnépszerűbb cím a platformon, azt követi a PUBG, majd a Fortnite.
Ti milyen eszközön játszotok a legszívesebben, és mibe öltétek eddig a legtöbb óráitokat?