A 2020-as pénzügyi év utolsó negyedéve remekül alakult a Microsoft számára, komoly növekedést értek el a konzolértékesítésben. Friss beszámolójuk alapján 49%-os növekedéssel büszkélkedhettek hardverbevételek terén a most lezárt negyedévben, köszönhetően annak, hogy megugrott a konzolok eladása. Mindez különösen annak fényében érdekes, hogy az elmúlt pár üzleti negyedévben folyamatos csökkenést mutattak az eladások, de könnyen magyarázható a karantén okozta fogyasztási szokások változásával.
Ezen felül is volt azonban még olyan mutató, ami láttán széles mosolyra húzódhatott a befektetők szája. 1,2 milliárd dollárral növekedtek például az Xbox tartalmak és szolgáltatások bevételei, ez a gyakorlatban 65%-os növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest. Kifejezetten a videojátékokkal kapcsolatos bevételeik mintegy 1,3 milliárd dollárral, vagyis 64%-kal nőttek, ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy ezzel párhuzamosan a cég kiadásai is emelkedtek.
Ez nem egyedi eset, tulajdonképpen az iparág összes szereplőjének szembesülnie kellett azzal, hogy a kényerű otthoni munkavégzést biztosító keretrendszerek, iránymutatások megalkotása nem olcsó mulatság, illetve third-party, tehát külsős fejlesztésű játékokra is többet költöttek, mint korábban.
Nyilván a bevételi mutatók is nagyon érdekesek, de a megnövekedett vállalati költségek tükrében a tényleges profit kimutatásait lenne nagyon izgalmas látni.