Noha a technológia még jócskán kiépülőben van, a streaming platformok egyre nagyobb szeletét képezik a videojátékos piacnak, és sok nagy gyártó kísérletezik a felhő alapú szolgáltatásokkal. A Google Stadia, az Nvidia GeForce Now és az xCloud rengeteg dologban eltér egymástól, azonban egy mindannyiukban közös: ki vannak tiltva az iOS-t használó eszközökről.
A streaming lényege éppen az lenne, hogy játékainkat bármilyen eszközön futtathatjuk, a könyvtárunkhoz bárhonnan hozzáférünk, és jó sávszélességgel, akár a metrón ülve is pörgethetjük a legkomolyabb AAA címeket. Az iOS-es mobilt használók viszont egyelőre meg kell legyenek ilyen úri huncutságok nélkül, ugyanis az Apple fityiszt mutatott minden játékos streaming szolgáltatónak.
A cég szóvivője elmondta, hogy nagyon is támogatják a videojátékokat az eszközeiken, azonban a streaming platformok esetében olyan külsős könyvtárak jelennének meg a platformon, melyek tartalmára nincsenek ráhatással. Hozzátette, hogy csak olyan játékoknak engednek teret, melyek az App Store-on belül értékelhetők, és statisztikailag lekövethetők, ez pedig nem teljesül a Stadia és társai esetében.
Persze valószínűleg az is közrejátszik, hogy minden az App Store-on eladott termék után a fejlesztőknek a bevétel 30 százalékát egyenesen az Apple-nek kell utalják, mely alól a fent említett szolgáltatások játékai és havidíjai sem képeznének kivételt. Ezt többen úgy oldják meg, hogy egy külső oldalon keresztül végzik a tranzakciókat - jó eséllyel a streaming platformok is ezt az utat választották volna -, ami valószínűleg meglehetősen piszkálja az almás cég csőrét.
Nem tudjuk, hogy mikor lesz olyannyira elterjedt és népszerű a videojáték streaming, hogy azért még az Apple is hajlandó lenne megváltoztatni a szabályzatait, addig viszont az xCloud, a GeForce Now és a Stadia az androidos eszközt használók kiváltsága marad.