Míg a mobiljátékok piacán a távol-keleti országok számítanak a legnagyobb tényezőnek, addig a konzolos és PC-s játékok forgalmából az észak-amerikai régió részesedése a legjelentősebb. Emiatt is bír óriási jelentőséggel, hogy a térségbeli eladásokat monitorozó NPD Group szakértője szokatlan anomáliára bukkant a 2019-es adatok elemzése közben.
Hosszú évek óta először fordult elő, hogy csökkent a PC-s digitális játékvásárlás iránti kedv. Mindezt úgy sikerült összehozni, hogy közben két százalékponttal növekedett a forgalom, ha egyetlen platformot sem hagyunk ki a számításból. (Mellesleg a dobozos konzolos címeké is zuhant, de az egy ettől független trendbe illeszkedik.) Matt Piscatella, a fent nevezett cég munkatársa nem rejtette véka alá, hogy melyik játékipari szereplő tevékenysége okolható a visszaesés miatt. A bűnös a saját befektetőinek jókora hasznot hozó Epic Games Store, melynek megjelenése a korábbinál is nagyobb mértékben fragmentálta a piacot. Úgy tűnik, kivételesen nem érvényesült az aranyszabály, miszerint a versenyből biztosan profitálnak a fogyasztók.
The great PC distribution platform wars of 2019 did not do consumer spending on PC content any favors btw. Priorities of enhancing consumer experience & choice and minimizing confusion were all deemphasized in 2019, contributing to lower overall consumer spend on PC content.
— Mat Piscatella (@MatPiscatella) January 23, 2020
Arról sem szabad megfeledkeznünk, hogy sokan döntöttek az Epic Games Store bojkottja mellett, elhalasztva a vásárlásukat egy későbbi időpontra, amikor már máshol is hozzáférhetővé válik a kiszemelt játék.
Ti vásároltatok már az Epic Games Store-ban, vagy terveztek hasonlót a jövőben?