Jó ideje próbálja magához édesgetni az Epic Games a PC-s gamereket oly módon, hogy heti rendszerességgel megajándékozza őket pár játékkal. Nyilvános statisztika híján fogalmunk sincs arról, hogy egy-egy cím mekkora tömegeket mozgat meg, mindeddig csupán abból következtethettünk kiugróan nagy forgalomra, amikor látványosan megrogyott, konkrétan leállt az Epic Games Store az ingyen osztogatott Grand Theft Auto V hatására. Persze abban nincs semmi meglepő, hogy a világ egyik legkelendőbb játéka, amelyet a mai napig lehetetlen kirobbantani az eladási toplisták élmezőnyéből, úgy vonzotta a feltehetően inkább a GTA Online, semmint a sztorimód miatt besózott játékosokat, mint napon felejtett sör a darazsakat.
Ha hasonlóan elsöprő erejű rohamot nem is tapasztaltunk az A Total War Saga: Troy kapcsán, annyi azért megállapítható, hogy az egyetlen napig (a megjelenést követő 24 órán keresztül) tartó ingyenesség következtében 7,5 millióan (ennyien élnek Hongkongban) adták hozzá könyvtárukhoz a Creative Assembly eposzi stratégiai játékát.
Rob Bartholomew vezető producer beismerte, hogy az említett szám túlszárnyalta a legoptimistább várakozásaikat is, így minden korábbinál nagyobb közönséghez tudták eljuttatni játékukat. Voltaképp ez az egyik ok, amiért belementek a 12 hónapos exkluzivitásról szóló megállapodásba az Epic Gamesszel, a másik pedig meglehetősen prózai: a platform üzemeltetője átvállalta az első 24 óra forgalmának költségeit a játékosok helyett. Darabonként 50 euróval számolva mintegy 375 millió dollárjába kerülhetett mindez az Epicnek, ha azt feltételezzük, hogy teljes árat fizetett.
Nem csoda, hogy Bartholomew roppant elégedett az eredménnyel, mert abban biztosak lehetünk, hogy a Total War széria egyetlen része sem hozott még ennyi pénzt a stúdiónak, így az most merészebben terjeszkedhet és többet invesztálhat majdani játékaiba.
Ha még nem tettétek, olvassátok el A Total War Saga: Troy tesztünket, amelyből egyértelműen kiderül, hogy nem az átmeneti ingyenesség a játék egyetlen erénye.