Paca volt olyan szerencsés, hogy jóval a megjelenés előtt kipróbálhatta a Doom Eternalt (tapasztalatairól írásban és videóban is beszámolt nektek), viszont ahhoz, hogy a játék eljusson ilyen fejlettségi szintre, a munkatársaknak végig kellett túlórázniuk a tavalyi évet. Ez a jelenség persze nem újdonság a játékiparban, a Rockstar Games és a Telltale Games is tavaly jelentette be, hogy nagy erőkkel törekednek a jobb munkahelyi körülményekre a számtalan túlóra és kiszipolyozás ellen fellépve, a CD Projekt RED fejlesztőire pedig a Cyberpunk 2077 elcsúsztatása miatt várnak még megfeszített munkával teli hónapok.
A játék vezető producere, Marty Stratton a VG247-nek adott interjújában beszélt róla, hogy az id Software alkalmazottai szinte a teljes tavalyi évet végigtúlórázták, hogy tartani tudják a 2019 novemberére belőtt dátumot. Stratton szerint fázisokban oldották meg a crunchot és miközben mindent megtettek azért, hogy tiszteletben tartsák a munkatársak idejét és magánéletét, sokan olyan elkötelezettek voltak a játék iránt, hogy maguktól vállalták a túlórát, egyszerűen azért, hogy a játék megfeleljen a saját és a fogyasztói elvárásoknak egyaránt.
A Doom Eternal fejlesztése végül hat héttel a boltokba kerülés előtt befejeződött, azonban annak köszönhetően, hogy a Bethesda végül áttolta a projektet 2020 márciusára, nyertek további pár hónapot arra, hogy kigyomláljanak egy tonnányi bugot és készre csiszolják a játékot. És hogy emiatt megszűnt-e a crunch a csapatnál? Nos, Stratton elmondta, hogy noha a csúsztatásnak köszönhetően kevesebb rajtuk a nyomás, de még keményebben hajtanak, hogy mindent belepréseljenek, amit csak lehet.
A játékfejlesztők kizsákmányolásáról írtunk már korábban egy összefoglaló cikket, érdemes elolvasni. A Doom Eternal 2020. március 20-án jelenik meg PC-re, PS4-re, Xbox One-ra és Google Stadiára, valamikor később pedig Nintendo Switchen is rendet tesz majd a Doom Slayer.