Lehet őket szeretni vagy gyűlölni, de a mikrotranzakciók és különböző DLC-k bizony az életünk szerves részeit képezik, és a piac jelenlegi állása szerint még hosszú évekig nem is mennek sehová. Ma már nemcsak a free-to-play címekben, hanem a legtöbb teljes árú AAA játékban van lehetőségünk arra, hogy költsük a nehezen megszerzett uzsonnapénzt, sőt, néhány esetben akár az eredeti ár dupláját is le kell tennünk az asztalra, hogy teljesértékű játékot kapjunk (gondolunk itt a Star Wars: Battlefrontra például).
Az NPD Group az Egyesült Államokban végzett egy felmérést a közelmúltban, amelyben a játékosok és a fizetős tartalmak viszonyát vizsgálták. A kutatásban részt vevő közel 9000, 13-54 év közötti válaszadó 28%-a vásárolt valamilyen extra tartalmat az elmúlt három hónapban, közülük is főleg a férfiak és a fiatalabb korosztály. A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek szívesebben költenek mikrotranzakciókra, mint DLC-kre.
A válaszadók nagy része elsősorban virtuális valutával szereti feloldani az extra tartalmakat, 78%-uk azonban hajlandó lenne fizetni fegyverekért, power-upokért és hasonló extrákért. Nyilvánvalóan a pénzköltésnél fontos szerepet játszik, hogy mekkora összegről van szó, illetve hogy mennyire élvezik az adott játékot: a válaszadók 77%-a örül neki, hogy a mikrotranzakciók kibővítik a lehetőségeket, 68% viszont úgy gondolja, hogy a pay-to-win megoldások nem kifejezetten szerencsések.
A kutatást végző csoport szerint a mikrotranzakciókkal és DLC-kel kapcsolatos költések jelenleg nem lépik túl az egészséges értékhatárt, de fontos, hogy a kiadók és fejlesztők a jövőben is fontosnak tartsák, hogy anélkül bővítsék a felhasználók lehetőségeit, hogy veszélyeztetnék a tartalom valódi értékét és megítélését. Ti mit gondoltok?