Az ipar nagyjait összegyűjtő D.I.C.E. Summit több előadásnak is otthont adott, és a fenntarthatóság mindenkinél fontos témának tűnt. A játékipar most közelebb áll egy kaszinóhoz, mint egy szenvedély-hajtotta művészeti ághoz: a befektetők nagy pénzeket tolnak bele, nagy nyeremények reményében.
Ezzel szemben az Obsidian Entertainment műveleti aligazgatója, Marcus Morgan, és fejlesztési aligazgatója, Justin Britch teljesen más oldalról közelítik meg az egészet.
A páros a saját előadásukban elmondta, hogy 100 évig akarnak fennmaradni, ennek kulcsa pedig szerintük, hogy egy kisebb és szenvedélyes csapatot tartanak majd fenn. Nem akarják, hogy a dolgozóik egy fogaskeréknek érezzék magukat egy nagyobb gépezetben, akiket aztán eldobnak egy-egy meló végeztével. A projektjeiket is vállalható méretűre tervezik.
Nem céloznak meg hatalmas méreteket, vagy elképesztő grafikai megvalósításokat. Megfontoltan tervezik a büdzséjüket, és a feltételezésük mindig az, hogy "egy közepes siker lesz" rekordszámok helyett. Ez a formula teszi lehetővé nekik, hogy olyan címeket rakjanak le az asztalra, mint a Grounded, a Pentiment és az Avowed. Ezek néhány év alatt készültek el, pozitív fogadtatásban részesültek, és mind-mind érdekes, ha nem is formabontó ötletekkel támadtak.
A megközelítésük mindenképpen vállalhatóbb ahhoz képest, amit EA művel, és a nagyok annyi idő alatt be sem tudnak jelenteni új projekteket, mint amennyi idő alatt az Obsidian leszállított három megjelenést. Más kérdés, hogy átütő győzelmek nélkül sikerülni fog-e nekik 100 évig fennmaradni.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!