A loot boxok alapvetően mobilról indultak, az ingyenesen játszható játékokban terjedtek el. Miután elkezdték őket nagyobb kiadók teljes árú játékaikban alkalmazni, kiderült, hogy a rendszer problémás, és változásokra van szükség.
Az Apple frissítette ellenőrzési irányelveit. Egy új kitétel szerint minden fejlesztő, akinek játékában loot box, vagy hasonló, véletlenszerű virtuális tárgyakat adó rendszer található, köteles kiírni, egyes tárgyak milyen valószínűséggel eshetnek.
Apple now mandates that games with loot boxes must disclose the odds of receiving items to users. https://t.co/kR778TcGRb pic.twitter.com/ovoVv18a1f
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) December 21, 2017
Májusban egész hasonló szabályt vezettek be Kínában, amit néhányan inkább kijátszottak, mintsem hogy betartsanak. A Hearthstone esetében például már nem kártyacsomagokat kell venni, hanem arcane dustot (a lapok craftolásához szükséges port), amihez ajándékba járnak a paklik a vásárlás mértékétől függően.
Ha az Apple lépett, várhatóan a Google is fog, és más platformüzemeltetők is követhetik a példájukat.