Amikor a Call of Duty és a World of Warcraft kiadójának pénzügyi jelentéséből kiolvasható, hogy a mobiljátékokból származó bevételek részesedése meghaladja bármelyik másik platformét, az egyértelmű látleletet állít ki a videojátékok piacáról. Miközben a világ a PC és a konzolok között dúló platformháborúra figyelt, a surranópályán előzésbe kezdtek a mobilok.
Az Activision Blizzard december 31-én zárult negyedévének eredményéből a mobiljátékokból és a hozzájuk kapcsolódó költésekből származó bevételek 633 millió dollárral vették ki részüket. Ez az össze a szóba forgó időszak teljes forgalmának 32 százalékát teszi ki. Egy évvel korábban még 596 millióról és 25 százalékos részesedésről beszélhettünk. Akkor a konzolok bevételi aránya együttesen 34 százalékra rúgott, míg a PC szállította a fennmaradó 31 százalékot.
Abban, hogy az Activision számára ilyen fontossá vált a mobilpiac, kulcsszerepet játszott a King vállalat felvásárlása 5,9 milliárd dollárért 2016-ban. Utóbbi a Candy Crush révén gyakorlatilag pénznyomdaként működik, de a cég mobilos sikerei között tartjuk számon a több mint 150 millió letöltésnél járó Call of Duty Mobile-t is. Tehát ha eddig nem lett volna világos, miért invesztál a Blizzard a Diablo: Immortal fejlesztésébe, és miért vállalta fel a bejelentéssel járó arcvesztést a hardcore rajongók körében, akkor még egyszer leírjuk: rengeteg pénzért.
2019 egészére vetítve az Activision Blizzard forgalma elérte a 6,49 milliárd dollárt, ennek nagyobbik hányada (4,93 milliárd) digitális értékesítésből származott. A 2018-as bevételekhez (7,5 milliárd) képest visszaesés tapasztalható, de összességében jobban teljesített a cég, mint várták, ugyanis előzetesen 6,31 milliárdos forgalmat prognosztizáltak.