Nemrég az Electronic Arts jelentésébe nézhettünk bele, most pedig az Activision Blizzard tette közzé, hogy milyen üzleti évet is zártak az elmúlt időszakban. A jelentésben alapvetően nincsenek annyira nagy meglepetések, de azért van pár észrevétel benne, ami miatt érdemes végigpörgetni az adatokat.
Összességében véve nincs miért aggódnia a cégnek, hiszen a nettó bevételük 1.63 milliárd dollárra ugrott (ez 14%-os növekedés az előző évhez képest), ami azt jelenti, hogy a Call of Duty és a Blizzard továbbra is nagyon kelendő márkanevek a piacon. A jelentésből az is kiderül, hogy mind a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy, mind pedig a legújabb Hearthstone kiegészítő, a Journey to Un'Goro remekül teljesítettek.
Ami egy kicsit talán érdekesebb, hogy általában véve észrevehető az adatokból, hogy a cég egyre inkább támaszkodhat a konzolos és a fizikai példányokra: a cég konzolos bevételei 13%-ot estek az előző évhez képest, míg a PC-sek 24%-ot ugrottak. Nem ez az első eset, hogy a PC erősödésével szembesülünk, emlékezzetek csak vissza az EA jelentésére. A fizikai példányokat illetően szintén rosszabb lett a helyzet, hiszen az ilyen irányú bevételek 38%-ot estek az elmúlt fél évben, míg a digitális forrásokból érkező jövedelem 30%-ot nőtt ugyanebben az időszakban.
A cég azt is elárulta, hogy a rajongók remek visszajelzéseket adtak a Destiny 2 bétateszt folyamán és a Nielsen szerint egyértelműen az elkövetkező időszak egyik legnagyobb esélyese lehet az online FPS folytatása. Ti mit gondoltok?