Több mint egy éve húzódik az Activision Blizzard felvásárlása, és a legoptimistább becslések szerint sem zárulhat le egyhamar. Azért nem, mert ha az EU, az amerikai FTC és a brit CMA is az akvizíció ellen dönt, még mindig jogi útra terelheti az ügyet a Call of Duty, a Candy Crush és a World of Warcraft kiadójáért 69 milliárd dollárt ajánló Microsoft.
Mindhárom versenyhatóság megfogalmazta már aggályait az ügylettel kapcsolatban melynek köszönhetően az elmúlt hónapokban egy sor olyan információ látott napvilágot, amit egyéb körülmények között biztosan nem osztott volna meg önként sem a Microsoft, sem az Activision Blizzard, sem pedig a felvásárlást leghangosabban ellenző Sony.
Ezek közé tartozik egy fontos részlet is, amit a Gamesindustry.biz fedezett fel egy 277 oldalas, a CMA részére benyújtott dokumentumban. Ennek egyik paragrafusában a Microsoft elismerte, hogy az Xboxon és PC-n egyaránt elérhető előfizetéses szolgáltatás, a Game Pass rossz hatással van a játékok eladásaira. A pontos százalékot ugyan kitakarták, de még akkor is nyilvánvaló az ellentmondás a papíron szereplő adatok, valamint Phil Spencer korábbi nyilatkozatai között, ha abból indulunk ki, hogy átlagolt eredményről van szó, és egynémely játékot tényleg többen veszik meg azt követően, hogy a szolgáltatásban kipróbálták.
Ezt az ellentmondást kívánta feloldani a brit Eurogamer, amikor állásfoglalást kért a Microsofttól. A redmondiak válasza nem maradt el:
"Az Xbox Game Pass a játékfejlesztőknek több lehetőséget kínál arra, hogy miként adják ki játékaikat, a játékosoknak pedig nagyobb szabadságot a tekintetben, hogy hogyan szeretnének új játékokra bukkanni és azok élményét megtapasztalni. Az előbbiek számára egy új monetizációs lehetőséget takar, míg az utóbbiaknak egy újabb opciót arra, hogy remek áron találjanak játékokat és játszanak a barátaikkal. Célunk, hogy hozzásegítsük a fejlesztőket - kicsiket és nagyokat egyaránt - a Game Passon keresztül érkező bevételeik maximalizálásához. Minden játék egyedi, ezért szorosan együttműködünk alkotóikkal, egy olyan, személyre szabott program kialakításában, amely megfelel az igényeiknek, kompenzálja őket, amiért csatlakoznak a szolgáltatáshoz, és elég teret hagy a kreativitás és az innováció számára. Ennek eredményeként egyre nő azon fejlesztők száma, akik élni kívánnak a Game Pass lehetőségeivel."