Hirdetés

A Microsoft elárulta, miért nem lesz exkluzív a Call Of Duty

|

Ezzel nem annyira a Sony megnyugtatása a cél, hanem inkább a versenyhivatal meggyőzése.

Hirdetés

Az év legnagyobb videojátékos híre, hogy a Microsoft felvásárolja a teljes Activision Blizzardot, ami azt is magával hozza, hogy a játékipar egyik legnagyobb márkaneve, a Call of Duty is a szárnyai alá kerül, feltéve persze hogy nem gáncsolja el senki és semmi a folyamatban lévő akvizíciót.

Ez önmagában még nem feltétlenül adna okot túl sok találgatásra, de nagyon fontos észben tartani, hogy a Microsoft az Activisionnel ellentétben platformgyártó is, így joggal merül fel a kérdés, hogy vajon kihasználja-e majd a cég a lehetőséget, hogy a saját szekerét tolja egy esetleges exkluzivitásra épülő üzleti stratégiával.

Hirdetés

A Microsoft nemrég egy levelet küldött a brazil versenyhivatalnak (Administrative Council of Economic Defence, vagyis CADE), hogy eloszlassa az esetleges kételyeket ezzel kapcsolatban. A redmondiak szerint egész egyszerűen nem érné meg exkluzívvá tenni a sorozatot, mert rengeteg új Xbox vásárlót kéne bevonzaniuk ahhoz, hogy kompenzálják a más platformok elhagyásával keletkező bevételkiesést.

Korábban a Sony is kifejezte az aggodalmát a felvásárlással kapcsolatban, ugyanis szerintük az üzlet nagyban befolyásolná a konzolpiac alakulását, de a Microsoft a levelében ezeket a feltételezéseket is visszautasította, valamint korábban Phil Spencer is megígérte, hogy tartani fogja magát az Activision már létező megállapodásaihoz.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


A fúzióval kapcsolatban a Sony azt is felvetette, hogy a Call of Duty önálló kategóriát képez a játékok piacán, de a Microsoft persze ezzel sem ért egyet:

"A valóságban a Call of Duty nem csak, hogy nem képez önálló kategóriát, de nagyon erős konkurenciával rendelkezik több hasonló műfajban."

Úgy tűnik, hogy a Microsoft tényleg kitart amellett, hogy a Call of Duty minden platformon elérhető maradjon, és lássuk be, a Game Passnak is remek reklám lesz, amikor a jövőbeli epizódok az előfizetés fejében elérhetők lesznek PC-n és Xboxon, miközben a PlayStation táborába tartozó gamereknek ki kell csengetniük érte 70 dollárt vagy ugyanennyi eurót.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)