Az év legnagyobb videojátékos híre, hogy a Microsoft felvásárolja a teljes Activision Blizzardot, ami azt is magával hozza, hogy a játékipar egyik legnagyobb márkaneve, a Call of Duty is a szárnyai alá kerül, feltéve persze hogy nem gáncsolja el senki és semmi a folyamatban lévő akvizíciót.
Ez önmagában még nem feltétlenül adna okot túl sok találgatásra, de nagyon fontos észben tartani, hogy a Microsoft az Activisionnel ellentétben platformgyártó is, így joggal merül fel a kérdés, hogy vajon kihasználja-e majd a cég a lehetőséget, hogy a saját szekerét tolja egy esetleges exkluzivitásra épülő üzleti stratégiával.
A Microsoft nemrég egy levelet küldött a brazil versenyhivatalnak (Administrative Council of Economic Defence, vagyis CADE), hogy eloszlassa az esetleges kételyeket ezzel kapcsolatban. A redmondiak szerint egész egyszerűen nem érné meg exkluzívvá tenni a sorozatot, mert rengeteg új Xbox vásárlót kéne bevonzaniuk ahhoz, hogy kompenzálják a más platformok elhagyásával keletkező bevételkiesést.
Korábban a Sony is kifejezte az aggodalmát a felvásárlással kapcsolatban, ugyanis szerintük az üzlet nagyban befolyásolná a konzolpiac alakulását, de a Microsoft a levelében ezeket a feltételezéseket is visszautasította, valamint korábban Phil Spencer is megígérte, hogy tartani fogja magát az Activision már létező megállapodásaihoz.
A fúzióval kapcsolatban a Sony azt is felvetette, hogy a Call of Duty önálló kategóriát képez a játékok piacán, de a Microsoft persze ezzel sem ért egyet:
"A valóságban a Call of Duty nem csak, hogy nem képez önálló kategóriát, de nagyon erős konkurenciával rendelkezik több hasonló műfajban."
Úgy tűnik, hogy a Microsoft tényleg kitart amellett, hogy a Call of Duty minden platformon elérhető maradjon, és lássuk be, a Game Passnak is remek reklám lesz, amikor a jövőbeli epizódok az előfizetés fejében elérhetők lesznek PC-n és Xboxon, miközben a PlayStation táborába tartozó gamereknek ki kell csengetniük érte 70 dollárt vagy ugyanennyi eurót.