Már a hetedik konzolgeneráció óta figyeljük, ahogy a digitális, lemez nélküli játékok a konzolokon is szépen átveszik a polcról leemelhető kiadványok helyét a játékosok szívében, de egyelőre még mindig kitart az a (folyamatosan szűkülő) réteg, amelyik nagyon is ragaszkodik a kézzel fogható produktumhoz, amikor játékvásárlásról van szó.
Persze míg ez a gaming egészére nagyjából igaz, a legújabb angol eladási adatokból az derül ki, hogy bőven találhatunk olyan rajongótáborokat, amelyek már teljesen készen állnak arra, hogy végleg felhagyjanak a dobozos termékek vásárlásával.
A Game Sales Data legújabb statisztikáiból az látható, hogy míg a FIFA 22 szeptemberben az Egyesült Királyság legkeresettebb játéka volt, az eladott példányok 77%-a a digitális verzió volt, ami azt jelenti, hogy a fizikai lemezek eladásai 34%-ot estek az előző részhez képest.
Ezt könnyen meg lehetne magyarázni azzal, hogy a FIFA rajongók egyszerűen megunták, hogy nincs elég újítás az évente megjelenő kiadásokban, de valószínűleg az is nagy szerepet játszott, hogy az EA Sports is ebbe az irányba tereli a játékosokat, hiszen az Ultimate Edition kiadás már csak digitális formában jelent meg.
Míg ez egy érdekes számadat, önmagában még nem jelenti azt, hogy hamarosan minden kiadó átáll erre a modellre, de könnyen lehet, hogy a hasonlóan rendszeres franchise-ok mind ebbe az irányba tolódnak majd, hiszen az elmúlt pár évek azt mutatták, hogy bizonyos piacokon (mint pl. a fent említett Egyesült Királyság) már általában véve többségben vannak a digitális eladások.
Ugyanakkor az is valószínű, hogy sosem fognak teljesen eltűnni a fizikai példányok, mert amíg lesznek gyűjtők, addig mindig lesz értelme valamilyen mértékben foglalkozni ezzel, már csak azért is, mert egyelőre nem tűnik úgy, hogy az NFT-k és az egyéb mesterségesen korlátozott digitális javak helyettesíteni tudják azt az értéket, amit egy kézzel fogható tárgy képvisel.
Ti hogy látjátok ezt?