Az RTS-műfaj a kilencvenes években és a kétezres évek elején élte fénykorát, azóta viszont hanyatlásnak indult ez a dicsőbb jelenre érdemes zsáner. A valós idejű stratégiák rajongóinak legnagyobb reménysége most a 16 év után visszatérő Age of Empires-széria, a horizonton azonban már körvonalazódik egy másik izgalmas projekt is.
A GamesIndustry.biz ugyanis arról számolt be, hogy ex-blizzardosok a Tencent támogatásával vadonatúj stúdiót alapítottak, mely nem kevesebbet tűzött ki céljául, mint a következő ütős, akciódús RTS megalkotását PC-re.
A Los Angeles-i Uncapped Games arca David Kim producer, aki tervezőként dolgozott a StarCraft 2-n, valamint Jason Hughes vezető tervező, aki korábban a Diablo III és IV producere volt, de az Age of Empires franchise-zal is szerzett tapasztalatokat. A csapat tagja még a szintén egykori blizzardos, Zhongshan Zhang is, aki vezető mérnökként felel a projektért.
Az Uncapped létrejötte felett a sencseni Lightspeed and Quantum Studios bábáskodik, ami pedig a Tencent tulajdona, így Kimék igazán tőkeerős támogatókkal vágnak bele a vállalkozásba.
"A következő nagy PC-s RTS elkészítése már közel egy évtizedes célom, és a Lightspeed and Quantum egy remek lehetőséget ad rá, hogy megcsináljuk. Összerakni egy nagyszerű, sok tapasztalattal bíró fejlesztőkből álló csapatot és olyanok támogatását élvezni, akik ugyanúgy hisznek az RTS-ekben az első lépésünk ahhoz, hogy célba érjünk."
- nyilatkozta David Kim az Uncapped sajtóközleményében. A projektet Jerry Chen, a Lightspeed and Quantum elnöke és a Tencent alelnöke is kommentálta:
"Az Uncapped egy új, izgalmas stúdió lesz, amit a valós idejű stratégia műfajának rajongói követni akarnak majd. Nagy rajongója vagyok az akciódús RTS játékoknak, ezért keményen hajtottam, hogy meggyőzzem őket és megvalósuljon ez a projekt."
Izgatottan várjuk hát, hogy mire mennek a Blizzard veteránjai, akik későbbre ígérik a játék leleplezését.
Ha esetleg déjà vu-d van a "ex-blizzardosok egy új RTS-ért" témától, az cseppet sem véletlen: áprilisban adtuk hírül, hogy a Warcraft III fejlesztői is valami hasonlón dolgoznak, ám az ő projektjüknél még nem oldódott meg a finanszírozás kérdése.