Kétséges, hogy euforikus hangulat uralkodna az idén botrányt botrányra halmozó Activision Blizzard főhadiszállásán, miután befutottak a Call of Duty: Vanguard megjelenését követő első adatok. Bár talán nem érte a vezetést készületlenül a visszaesés mértéke, amennyiben azt már az előrendelések is jelezték.
Hogy mire fogják majd a várakozáson aluli teljesítményt, amikor legközelebb beszámolnak a részvényeseknek, nem tudhatjuk, de szinte biztosan előkerül majd a koronavírus bűnbakként. Holott nem kizárt, hogy rosszul mérték fel a második világháborús téma népszerűségét, vagy ami még valószínűbb, a potenciális vásárlók úgy vélik (például a próbakörök alapján), hogy a Vanguard nem elég jó nekik.
Igaz, hogy egyelőre csak az Egyesült Királyságból vannak adataink, de már a múltban is jobbára a nemzetközi trendeknek megfelelően alakultak az eladások a szigetországban. A pontos számokat nem hozták nyilvánosságra, csupán az arányokat ismerjük, márpedig ezek aggodalomra adnak okot a Call of Duty jövöjét illetően: a Vanguardból dobozos kiadásából 26, digitális verziójából 44, összesen 40 százalékkal kevesebb fogyott ugyanannyi idő alatt, mint a tavalyi Black Ops Cold Warból.
A széria csúcstartója, a Black Ops II 200 százalékot vert rá a Vanguardra, de még a lesajnált Ghost és Infinite Warfare is felül tudta múlni 52, illetve 14 százalékkal. Sőt, egészen a 2007-es Call of Duty 4: Modern Warfare-ig kell visszamennünk az időben, ha olyan epizódot keresünk a franchise fősodrából, amelyik gyengébben nyitott, mint a Vanguard. Sokat elárul azonban erről az évről, hogy még így is a második legerősebb rajtnak számít az Egyesült Királyságban, csupán a FIFA 22 vonzott több vásárlót.