A Sony E3 2015-ös konferenciáján láthattunk egy elképesztően hangulatos gameplay demót az Uncharted 4-ből, amelynek egy részében Drake és Sully egy dzsippel üldöznek valakit és dönthetnek, hogy melyik útvonalon tegyék ezt ahelyett, hogy egy meghatározott úton mennének. Ezzel kapcsolatban felmerült a játékosokban, hogy talán A Thief's End már egy nyitottabb játékmenetet képvisel majd a korábbiaknál, viszont ez nem teljesen van így.
A játék kreatív igazgatója, Neil Druckmann a GameSpotnak nyilatkozva tisztázta a fenti kérdést, miszerint az Uncharted 4 nem lesz teljesen lineáris, de open world sem. Ők a "wide-linear" kifejezést szeretik használni, amivel elmondhatnak egy különleges történetet: "Amit mi használunk, az egy szélesebb linearitás. Nem nyitott világ, mert egy nagyon specifikus történetet mesélünk, tele feszültséggel."
Hogy miért? Druckmann véleménye szerint a nyitott világú játékok esetében gyakran hiányzik a feszültség: "A bajom a sandbox játékokkal a feszültség hiánya. Lehet, hogy társunk élete veszélyben van, de még megcsinálhatunk öt melléküldetést, mire a segítségére sietnénk, és ez nem igazi feszültség. Úgy érzem, hogy kell egy mód arra, hogy mi ütemezzük a dolgokat, de mégis a szabadság érzését keltsük."
Druckmann szerint a Naughty Dognak a történet a legfontosabb: "Egy bizonyos élményt szeretnénk megalkotni, ami kihat a gameplayre és a grafikára is. Ez a magas élményfaktor, amit készítünk, végül eldönti majd azt a vitát, hogy milyen is lesz a játék."
Az Uncharted 4: A Thief's End megjelenés 2016 tavaszán várható csak PlayStation 4-re.