A UbiArt Framework több szemkápráztató 2D-s játék készítésénél könnyítette meg a művészek munkáját: használták a rendszert a Rayman: Origins, a Rayman: Legends, a Child of Light készítésekor, de a megjelenés küszöbén álló Valiant Hearts: The Great War is a UbiArttal készült. Most feltörekvő művészek és játékfejlesztők kérnek hozzáférést az eszközhöz.
Ennek érdekében a Change.org-on indított petíciót egy görög felhasználó, amit már több ,mint kétezren aláírtak, de 5000 támogatótól számítana sikeresnek a felhívás. Az UbiArt nyílt forráskódúvá tétele egyébként nem kifejezetten új ötlet, valószínűleg ez volt az eredeti Ubisoftos készítők ötlete is, ami elakadt a vállalati hierarchia valamelyik szintjén.
A Rayman-sorozat atyja, Michael Ancel is azt nyilatkozta még 2011-ben, hogy a UbiArt "azért készült, hogy megosszák". Erről tanúskodik az is, hogy az ugyanebben az évben megjelent Rayman: Origins Steam-oldalán még open-source motorként hivatkoznak a UbiArt Frameworkre.
Szerintetek mit lép erre a Ubisoft?