Bár a Ubisoft soha nem hangsúlyozta, a The Divison játékmenete nem csak a gyűjtögetésről, a kooperatív és kompetitív szórakozásról, a loot feletti harcról szól. A küldetések teljesítésével elmélyülhetünk a világban, fontos kérdésekre kaphatunk választ.
A napokban Julian Gerighty kreatív vezető elmondta, hogy a sztori három szálra van bontva. Egyrészt ott a vírus szála, amiből megtudhatjuk, ki és miért hozta létre az egész New Yorkot romokba döntő fertőzést, illetve létezik-e ellenszer. Egy másik a frakciókról szól, illetve arról, hogyan próbáljuk megvédeni a mieinket velük szemben. A harmadikkal kapcsolatban titokzatoskodott, de annyit elárult, hogy részben az infrastruktúra újraélesztésén kell fáradoznunk. Ha ennél is többet szeretnétek tudni a játékról, nézzétek meg az alábbi videót.