A Titanfall community menedzsere, Abbie Heppe szerint nehéz dolga lesz annak, aki a Call of Duty-ban megszokott harcmodort kívánja folytatni ebben a játékban.
Az OXM-nek adott interjújában Heppe elmondta, hogy a Titanfall tesztelése során arra jutottak, hogy az emberek hajlamosak voltak a régi berögződések szerint játszani, ami nem feltétlen lesz célravezető egy olyan játéknál, ahol a taktikánkat nagyban meghatározza az újfajta pályadizájn - ahol muszáj lesz vertikálisan gondolkodnunk.
"Rengeteg játékost alkalmaztunk, hogy használható visszajelzéseket kapjunk"- mondta Heppe. "Már egy jó ideje dolgozom a játékon, ezért jól ismerem, és tudom is, hogy miért okoz gondokat az új hozzáállás, de a kérdés az, hogy az átlag gamer mennyire képes megszokni, hogy most egy Titan hátán kell harcolnia."
A tesztelési időszak legnagyobb tanulsága az volt, hogy az emberek mintha figyelmen kívül hagyták volna a pályák kialakítása nyújtotta lehetőségeket. "Nem vették figyelembe, hogy itt vertikálisan kell helytállni. A szokásos módon kerestek fedezéket és próbáltak érvényesülni, de eleinte az egész csak a falak lerombolásába és fejvesztett szaladgálásba torkollott."
A community menedzser arra is kiért, hogy idővel a játékosok kezdték megszokni az új módit. "Be kellett törni a játékosokat, de a meccsek végére már úgy kezdtek játszani, ahogy én tenném" - tette hozzá Heppe.
Ettől függetlenül a fejlesztők nem akarják a játékosok kezét fogni, szerintük az emberek egyedül is rájönnek a finomságokra, amelyek a sikeres és élvezetes játékhoz vezetnek, csak idő kell, míg kitapasztalják az új rendszert, és levetkőzik korábbi reflexeiket.
Hogy a Titanfall tényleg forradalmi lesz-e ami a játékmenetet illeti, azt majd csak a megjelenéskor tudjuk meg, valamikor 2014-ben. Mi bizakodunk.