Sokan ismerik a fenti nevet, hiszen Tim Schafer olyan klasszikusok mögött állt, mint a Monkey Island sorozat, vagy a Day of the Tentacle. Nem is csoda, hogy egy ekkora névvel fémjelzett Kickastarter projekt nagyot durrant annak idején, és ezzel megismertette a világgal az előfinanszírozás fogalmát. A Double Fine feje szerint, a Kickstarter remek lehetőséget ad a szakma gátjainak ledöntésére, és közelebb hozza a játékosokhoz a fejlesztőket, mint eddig bármikor.
„Nekem megvan a magam háttere… Kezdtem a LucasArtsnál, ami talán a legzárkózottabb cég mind közül. Egy titkolózó csapat, ami főleg a rengeteg Star Wars rajongó miatt lett ilyen. Ott az a megszokott menetrend, hogy mindent titokban tartanak, egészen addig, amíg a játék a tökéletességig nincs polírozva.” A Kickstarter esetében itt pont az ellenkezője történik: a projektből kezdetben csak egy vázlatot látunk, olyan artworkoket, ötleteket, amik lehet, hogy be sem kerülnek a végtermékbe, de Schafer szerint ez így van jól, mert így bevonzzák a játékosokat is a fejlesztés folyamatába.
Az egyetlen veszély a túl sok ígéret. Példának a Godust hozta fel, aminek előfinanszírozási fázisa, órákra van – az egyébként sikeres – lezárástól. „Ha csak úgy dobálóznánk mindenféle featurel, mint például, hogy lesz multiplayer, aztán mégsem tudjuk időben befejezni, az sok embert elijeszthet.” Tény és való, hogy bukás is lehet a vége, de egyelőre úgy tűnik, hogy a játékosok nagy része bizalommal fordul a nagy nevek felé. Ezzel akár be is igazolódhat Tim Schafer jóslata, miszerint a kis csapatok Kickstarterei felboríthatják majd a tripla A címek köré épült piacot. Nektek mi a véleményetek, valóban hozhat gyökeres változásokat a Kickstarter?