Az Eidos Montreal már évek óta dolgozik rajta, hogy autentikus formában, de az újgenerációs konzolok és persze a mai PC-k lehetőségeinek vakító fényében felélessze a legendás Thief szériát.
A fejlesztők eddig ha nem is hét, de legalább három lakat alatt őrizték a Thief 4-et (ami hivatalosan most már Thief, aminek persze semmi értelme, bravó) de most a stúdió végre betekintést enged legújabb munkájába. A Gameinformer az első kedvezményezett, akik elég komolyan vették a kihívást.
Tegnap már elkezdtek szivárogni az első Thief 4 képek és információk, így mi sem maradunk nektek adósok semmivel a belső nézetes, különleges hangulatú játék kapcsán. Lássuk, mit tudtunk meg eddig…
Thief: íme a „Hős”
Ami már önmagában remek hír, hogy 2014-ben visszatér Garrett és a tőle megszokott végtelenül elmés trükkök is. A történet elején kedvenc mackósunk visszatér a szimplán City-ként (Város) emlegetett, gótikus Londonra emlékeztető otthonába, ahol azt látja, hogy Baron diktatúrájának következményeképp a város elitje boldogan él, viszont a nép az éhhalál küszöbén rója a pestises utcákat. A játékvilág átlagos hősei a nehéz sorsú emberek bánatát látva azonnal átmennének igazságosztóba és a hat óra játékmenet alatt kolbászból építenének kerítést, de nem így Garrett: ő, mint igazi tolvaj a könnyű meggazdagodás lehetőségét látja a város embertelen helyzetében.
Mester tolvaj vagyok, nem a Batman
Nicolas Cantin tervezte meg a főszereplő új kinézetét és egy kis csapattal együtt dolgozva rengeteg új játékmenetbeli megoldást próbáltak ki, mint például a parkour, vagy a külső nézetes harcok. Az Eidos kihangsúlyozta, hogy hűek maradnak a sorozat gyökereihez és ennek megfelelően nem csinálnak a tolvajból egy gót Rambót vagy rusztikus Faithet, a lopakodás és a fejtörők köré építik fel a játékot. Garrett fegyverzete nem is áll másból, mint egy korabeli gumibot, egy sokféle nyílvesszővel felturbózott íj, füstbombák és egy mászó horog. A nem túl grandiózus fegyverarzenál miatt nem is igazán kell majd nagyobb csapatok ellen harcolnunk (kivéve, ha valamit nagyon benézünk), mert ahogy a fejlesztők is előre figyelmeztettek: „négy ellenséggel szemben már a legkevésbé sem garantált a siker”. Van ilyen is.
Neked milyen érzés az első?
A Thief első küldetésében Garrett kihallgat a város szemtelenül gazdag főépítészével kapcsolatos beszélgetést és követi az illetőt egy, az elitnek fenntartott bordélyházba. Ebben a részben már láthatjuk is a játék legfontosabb újításait. A „Focus” funkció lesz az egyik legfontosabb, mert nem csak a nyilvánosházba vezető lehetséges útvonalakat mutatja meg, hanem kivilágosítja a használható pályaelemeket és az ellenfelek gyenge pontjait is. Az időt is lelassíthatjuk vele, ami nagyon jól fog jönni a járókelők kirablásánál, illetve, mivel az összes fiók és szekrény nyitható lesz a játékban, még az azon lévő ujjlenyomatokat is láthatóvá teszi.
A házban elvesztjük szem elől a célpontot, de két ember sustorgásából megtudjuk, hogy egy kincsekkel teli láda van elrejtve egy másik szobában. A ládát egy minijátékkal feltörjük, kilopjuk belőle az értékeket és utána ügyesen ki kell jutnunk a házból is, hogy követni tudjuk Eastwicket. Ellopunk tőle egy amulettet, ami pont passzol a falon lévő bemélyedésbe és egy meglehetősen nehéz, négy szobán átívelő fejtörővel lehet csak aktiválni. Ekkor az építész észreveszi, hogy eltűnt az amulett, riadóztatja az őröket, úgyhogy minél hamarabb köddé kell válnunk...
Ez a kis kiszivárgott új Thief hangulatkeltő ígéretes képet fest a játékról, ha többet szeretnétek tudni, akkor a GameStar márciusi kiadásában Chava tollából egy négy oldalas részletes beszámolót is olvashattok majd, sokkal több részlettel, képpel, érdekességekkel
A Thief 4 (vagyis most már csak lassan Thief, amely nem tévesztendő össze az első résszel, ami Thief: The Dark Project néven futott) megjelenés kapcsán egyelőre csak annyi mondható biztosan, hogy a játék 2014-ben érkezik PC-re, PlayStation 4-re és „egyéb újgenerációs konzolokra”, ami valószínűleg a Microsoft új Xboxa lesz. Ti várjátok?