Mióta ez a drága jó ember elkészítette a Braid című csodát, minden lépését figyeljük. Új játéka, a The Witness lesz a PlayStation 4 indie gyűjteményének egyik első darabja, ami egy csodálatos, csupaszín szigetre visz minket, ahol fejtörők sokaságát kell megoldanunk. Mellesleg PC-re és iOS-re is jön.
A The Witness egy klasszikus kalandjáték alapjaiból építkezik: bejárjuk ezt a gyönyörű világot úgy, hogy minden utunkba kerülő problémát ésszel kell megoldanunk. Eddig ebben semmi új nincs, Jonathan viszont többet ígér ennél. „A műfaj alapelemeiből építünk, miközben kidobunk mindent, ami rossz a kalandjátékokban. Úgy gondoljuk, hogy a játék érdekesebb lesz annál, minthogy csak a kihívás vigye előre a játékost. Érdekessé tesszük szimplán azzal, hogy mi történik menet közben.”
Persze a nehéz kihívások és a fejtörők a nagyközönség számára nem lennének túl izgalmasak, ha nem kapnának jutalmat is az elvégzett "munka" fejében. Jonathannek erre is megvan a saját elképzelése: „Léteznek tanulmányok, melyek szerint a túl gyakori jutalmazás érdektelenné teheti a játék hátralévő részét. Ha a játékod arról szól, hogy a lootot hajszolod és ezért szörnyekkel kell megküzdened, akkor már nem is érdekel majd maga a küzdelem, csak a zsákmány.” Szeretné elkerülni, hogy csak a jutalom vezesse a kalandorokat, ezért nem is lesz szó szoros értelmében vett fizetség. Non-verbális jelek, történések jelzik majd, hogy jól csináltuk, amit csináltunk.
Akárhogy is, mi már tűkön ülve várjuk a The Witness megjelenését. Ha csak feleannyira lesz zseniális, mint a Braid volt, már nem járhatunk rosszul.