Jonathan Blow játéka egy pillanat alatt lopta be magát a szívünkbe, nemrég pedig azt is megtudtuk, hogy jól halad a fejlesztés, most azonban kiderült, hogy a megjelenésik még komoly problémákkal kell szembenézniük, amelyek rányomhatják a bélyegüket a végeredményre.
A Braid elkészítése mindössze 200 ezer dollárba került, a bevételek pedig milliomossá tették Blow-t, aki azonnal bele is vágott a következő projektbe. A The Witness már jóval nagyobb költségvetéssel készül, Blow pedig nem akart kiadót keresni, így a saját pénzéből finanszírozta a fejlesztést. Egészen mostanáig. "A Braid még mindig jól fogy néhány platformon, de a legnagyobb vásárlóerőt az Xbox 360 és a PlayStation 3 képviselték, ezek pedig sajnos már nem olyan erősek. Már nem igazán vásárolnak digitálisan ezeken a platformokon, így nem kevés pénzt kellett kölcsönkérnem, hogy be tudjuk fejezni a The Witnesst, ezért nagyon remélem, hogy lesz, aki megveszi majd a játékot." - mondta Blow egy interjúban.
A fejlesztés alatt a The Witness jelentősen át is alakult. Míg eredetileg egy 8 órás puzzle lett volna, a játékmenet immár 40 órára rúgott, de Blow nem igazán izgul a 6 éves fejlesztési időszak miatt. "Ha létezik olyan, hogy egy fejlesztés túl sokáig tart, akkor azon valószínűleg már túl vagyunk. De 20 év múlva nem az számít majd, hogy 6 hónappal vagy egy évvel később jelent meg a játék, hanem az, hogy a játékosok egy minőségi terméket kapjanak. Kár lenne ebből áldozni csak azért, hogy egy kicsit korábban dobhassuk piacra a The Witnesst." - tette hozzá.