A dinoszauruszok elképesztő lények, ennek ellenére meglehetősen alulreprezentáltak a videojátékokban. Helyettük vannak orgyilkosok, megállíthatatlan szuperkatonák és zombik, korlátlan mennyiségben. Ezért is olyan érdekes a The Stomping Land, ebben ugyanis a fentiekből egy sincs.
Egyrészt a túléléshez enni kell, ehhez pedig dinoszauruszokat kell vadásznunk, másrészt háziasíthatjuk őket, meglovagolhatjuk, nevelhetjük is a befogott példányokat. Persze befogni, vagy leölni őket sem lesz egyszerű, de szerencsénkre van egy nagyon pofás kis nyomkövető rendszer. A lényeg, hogy minden lényhez a szigeten tartozik egy csillag, ami valós időben követi gazdáját az égen. Hajszálpontosan nem mutatja meg, hogy merre van a dinoszaurusz, de az irányt megadja, sőt, még azt is láthatjuk a csillagokból, hogy ha két nagyobb példány éppen egymásnak feszült.
Csak fel kell néznünk az égre, és rövidesen meg is találhatjuk a büféasztalt. Oké, ez a büfé visszaharap, esetleg megesz, de ezért viszünk majd magunkkal íjat, és nyilakat, illetve lopakodni is kénytelenek leszünk, ha nem akarjuk mi magunk a vadvilág táplálékaként végezni. Ráadásul játékostársainkkal is összefuthatunk, akik szintén nem mindig örülnek majd annak, ha az ő prédájukra vetünk szemet. A szokásos modell, ahol a végén mindenki daevet kergeti majd bunkókkal.
Ezt a csodálatos, és veszélyes világot Alex Fundora tervezte meg, már akkor, amikor a Bethesda munkatársa volt. Kollégája, Lee Fisk mesélt a projektről.
Az egyszerű ötletből egy olyan sandbox világ lett, ahol letáborozhatunk, építgethetünk, de hosszútávon nem lesz haszna. Harcolnunk kell, küzdenünk, felfedeznünk a túléléshez.
A The Stomping Land megjelenés május 30-án várható Steamen. Ti mit szóltok a játékhoz?