Alan barátom néhány órája dobott egy mailt, hogy mi a helyzet ideát, hogy van a család, s úgy egyébként is, mi lenne, ha felkukkantanék az Ossian Studios honlapjára.
No kérem, mellőzve a felesleges szócséplést, az fogadott engem, ami benneteket is, ha történetesen arra vezetne utatok. Alan Miranda és kompániája a Neverwinter Nights: Darkness over Daggerford prémium modul és a Neverwinter Nights 2: Mysteries of Westgate után The Shadow Sun címen egész estés RPG fejlesztésébe kezdett. Az általuk létrehozott világ a közlemény szerint a D&D-féle kalandozást ötvözi a Witcher/Fable/Zelda hármas inspirálta harcokkal és Lovecraft munkásságát idéző rettegéssel.
A The Shadow Sun világát egy ezredévvel ezelőtt rettenetes csapások sújtották, a civilizáció romjain tengődő emberi települések közötti viszony minden, csak nem baráti. A városok határán túli ismeretlen földek halálos veszedelmet rejtenek. A mágia ritka adomány, s csak kevesen hordozzák szikráját. A legérdekesebb azonban az, hogy idegen hatalom érintette meg a napot, minek nyomán lassan árnyékba borul az égi tűzgolyó.
A fejlesztők azt ígérik, hogy az iPhone és iPod touch platformokra érkező szerepjáték grafikai részletességének, magával ragadó történetének, dinamikus harcainak, és fülbemászó dallamainak köszönhetően a legnagyszerűbb PC-s és konzolos szerepjátékokhoz fogható élményt nyújt majd.
Az összetett karaktereket, intrikát, árulást és meglepő fordulatokat ígérő történet Shar dekadens városában és az azt körülölelő sivatagban játszódik. Férfi, vagy női karakterünket abba az irányba fejlesztjük, ami nekünk tetszik, legyen szó harcművészetről, vagy mágiáról. Hősünk hűséges társat is választhat magának több kalandozó közül, sorsát pedig nagyban befolyásolják a végigjátszás során meghozott döntések. Mindehhez pedig komplex párbeszédrendszer is társul.
Ismerve Alant, látatlanban is van némi fogalmam arról, hogy mire számíthatunk az év vége felé esedékes megjelenéskor. Már csak egy idevágó almás kütyüről kell gondoskodnom.