A német illetőségű, kifejezetten online játékokra szakosodott Bigpoint stúdió büszkén jelentette be, hogy már egy ideje zajlik a Universal Pictures "A Múmia" filmes franchise-án alapuló programjuk fejlesztése.
A The Mummy Online egy ingyenesen játszható, böngésző-alapú MMORPG lesz, mely a XX. század első felének Egyiptomjába repít majd el minket (de erős a sejtésem, hogy inkább csak Titeket). A játékos kalandvágyó kincskeresők bőrébe bújhat majd, s karakterének képességeit és tulajdonságait szabadon testre szabhatja. Feladatunk a helyszínek minél alaposabb feltérképezése lesz, miközben a filmből ismerős ellenséges/baráti figurákkal futunk össze, akik egymással, vagy éppen az "Ősi Gonosszal" (brrr...) rendezik majd nézet-eltéréseiket. A sajtóanyag az utóbbi mozzanatokon minden bizonnyal inkább az erőszakos véleménycserét érti, mint a békés diplomáciát.
A Múmia univerzuma a 3 filmen túl regények, novellák, képregények, vidámparki attrakciók és számítógépes játékok formájában is testet öltött már, de MMORPG-ként most először teszi tiszteletét.
A fejlesztést a pittsburgh-i Schell Games - lásd Pixie Hollow - nevű csapat végzi, párhuzamosan több nyelven, a Unity game engine segedelmével. A stúdió feje nem kisebb név, mint a Disney Imagineering Virtual Reality Studio korábbi kreatív igazgatója, Jesse Schell (ááá, akkor tehát nem az olaj miatt kapta a Schell Games elnevezést a cég). Egyébként Mr. Schell érdeklődésének középpontjában - korábbi pozíciójának megfelelően -továbbra is a játék-tervezés művészeti irányból való megközelítése áll, ezt bizonyítandó, Ő a "The Art of Game Design: A Book of Lenses" című mű szerzője is.
A cikk elején már említett, és a kiadást magára vállaló német Bigpoint CEO-ja és megalapítója, Heiko Hubertz így lelkendezett nyilatkozatában: "Két igen figyelemreméltó ütőkártya van a kezünkben. A böngésző-alapú játék-technológiánk folyamatos tökéletesítése, illetve a Universal Pictures szórakoztató-ipari tulajdonjogai. Ezek által a Bigpoint hamarosan a licenszelt játékok egyik vezető kiadójává fog válni."
Mit gondoltok, veszélyben a WoW trónja? Viccet félretéve, mikor jön (már végre) el az a nap, hogy már annyira, de annyira telített lesz az MMO-piac, hogy ingyenes modell ide, böngészőből játszhatóság oda, egész egyszerűen üzletileg túl kockázatos lesz egy új fejlesztésbe belevágni? Persze a felhasználók száma egyre csak nő, de az új MMO játékok tábora még náluk is rohamosabban gyarapszik. Szerintetek az egyszeri játékos csak jól járhat, mert napról-napra bővül a választási lehetőségeinek köre, vagy a mennyiség egy idő után itt is törvényszerűen a minőség rovására megy? Rám ne nézzetek, reszketve vallom be, én soha életemben egyetlen percet nem töltöttem multiplayer stuffal, fanatikus single-play párti vagyok. Na, ezzel a kijelentésemmel elástam magamat, talán örökre ki is bannolnak innen. Bár 5 éve úgy megtetszett a WoW stilizált grafikája, hogy e-mailben megkérdeztem a GameStar Team egyik prominens tagját, hogy ha nem akarok érdemben játszani, csak turistaként gyönyörködni a tájban, akkor is kell-e online jelenlét a WoW-hoz. Azóta sem érkezett válasz, vajon miért...