Valljuk be, egyikünk sem az újságíróból lett rendezvényszervező Geoff Keighley kedvéért akarta a fél éjszakáját rááldozni bő három órásra hízott The Game Awards 2019-re. Ahogy az is csupán mérsékelt érdeklődésre tarthatott számot, ahogy körbedicsérik egymást meghívott vendégeivel, valamint számos kategóriában kiosztják az év legjobb játékainak járó elismerést. Még a bundagyanú szele is meglegyintette a rendezvényt, azt sugallva, hogy házigazdája Death Strandingben játszott aprócska szerepe miatt gyűjthetett be Kojima alkotása annyi jelölést. Ugye, hogy milyen jót tesz a játékiparnak a hollywoodi pompa és csillogás?
Ha a tl;dr-átok sújt titeket, akkor nézzétek meg a műsort egyben, ha személyes kommentár keretében érdekelnek a bejelentések, trailerek, díjak, akkor alább folytatom mondandóm:
2019 legjobb játéka
Mindenesetre borult a papírforma, és meglepetésre a Sekiro: Shadows Die Twice vitte haza a 2019 legjobb játékát megillető trófeát egy további mellett (legjobb akció-kalandjáték), a Death Strandingnek végül csak három díj jutott (legjobb rendezés, zene és színészi alakítás), míg a gála egyik szenzációját a sötét lóként indított Disco Elysium szolgáltatta azzal, hogy négy kategóriában is az élre tudott törni (legjobb narratíva, független játék, szerepjáték, debütáló indie játék). Nem gondoltuk, hogy ekkorát megy a Sekiro, de mi is szerettük, megérdemli a tapsot!
A furcsa nevű új Xbox
Bármekkora összegben mertem volna fogadni arra, hogy az E3 2020 legtöbb kattintást hozó anyagai közé furakszik majd be a frissen debütáló Project Scarlett, de a látványosan csökkenő presztízsű rendezvényt már ettől is megfosztották, mivel a TGA 2019 közönsége előtt leplezték le az Xbox Series X konzol végleges nevét és formatervét. Egy évünk van rá, hogy mindkettővel megbarátkozzunk, valamint kialakítsuk a fektetett téglatest koncepcióját állított hasábéra cserélő doboz helyét a nappaliban. Egyelőre nem ismert sem az ára, sem a megjelenési dátum, ahogy az is tisztázásra vár, hogy globális rajtra készül-e a Microsoft, vagy megint több hullámban vezeti be a konzolt, akár egyéves várakozásra vagy importra kényszerítve a kevésbé szerencsés régiók játékosait. Az viszont biztató jelként értelmezhető, hogy látványosan felpörgött a házon belüli játékfejlesztés, az elmúlt néhány év bevásárlásainak köszönhetően már 15 stúdió dolgozik azon, hogy nagyjából három-négyhavonta egy-egy first party játékkal örvendeztessék meg a konzol vásárlóit, és az Xbox Game Pass előfizetőit. Itt van egyébként minden fontos infó egy cikkben az Xbox Series X-ről, fogyasszátok!
És akkor jött a Senua's Saga: Hellblade II
Roppant valószínű, hogy a Bleeding Edge című brawler-szerűségről csupán lábjegyzetben emlékeznek majd meg a jövő krónikaírói, amikor számba veszik a Ninja Theory munkásságát. Ellenben a Hellblade: Senua's Sacrifice folytatása már olyan alkotás, ami cseppet sem tűnik karakteridegennek, a szóban forgó stúdió dizájnfilozófiájával ellentétesnek. Az első trailer inkább a hangulatteremtésben jeleskedik, semmint abban, hogy részletesen bemutassa a majdani játékmenetet, de ha figyelembe vesszük, hogy az elsőtől az utolsó képkockáig a játék motorjával készült, akkor sejthetjük, hogy látvány tekintetében milyen minőséget képvisel majd az Xbox Series X első exkluzívja. Azét exkluzív, mert PC-re nem jelentették be, és azért az első, mert az SX konzollal együtt érkező Halo Infinite mind PC-re, mint az Xbox One konzolcsaládra elérhető lesz.
A ráérős Ori and the Will of the Wisps
Csúszik már megint, de továbbra is végtelenül bűbájos az Ori and the Blind Forest folytatása. A játékmenet alapjai nem változnak, hiszen a Moon Studios körme szakadtáig ragaszkodik annak metroidvania jellegéhez, ám a címszereplő eszköztára és lehetőségei kibővülnek. Ezzel együtt a játék látványvilága egy újabb lépést tett a művészit a giccsestől elválasztó vékony határvonal felé, de azért még nem szakította át a sorompót, útlevelét vadul lobogtatva. Az Ori and the Will of the Wisps a dolgok jelen állása szerint 2020. március 11-én érkezik PC-re és Xbox One-ra.
Jön a Gears Tactics
Sokáig rejtegették a nagyközönség elől a Gears sorozat spinoff-ját, holott semmi okok nem volt rá, hiszen elég mutatós XCOM-klónt kapunk jövő tavasszal. Új gárdával szállunk szembe nagyrészt már ismerős ellenfelekkel, ám ezúttal a műfaji hagyományoknak megfelelően csak akkor kerülünk az akció közvetlen közelébe, amikor már kiadtuk a tűzparancsot, és nézőpontot váltott a kamera. Kíváncsian várjuk a részleteket, mert jó lenne, ha még az április 28-án esedékes PC-s megjelenés megjelenés (Xbox One konzolra vélhetően később jön) előtt kiderülne, hogy lineáris szerkezetű kampányban vívunk majd körökre osztott harcokat a sáskákkal, vagy ebben is az XCOM példáját követik.
Tovább is van, mondjuk még?