Kevés megrázóbb játékkal találkoztam életem során, mint a That Dragon, Cancer, amely a játékfejlesztő Ryan Green személyes projektje. Ez a férfi ötéves korában elhunyt fiáról és a család rák ellen folytatott küzdelméről szól, amelynek megvalósulását a Kickstarter támogatók tették lehetővé egyetértve abban, hogy szükségünk van az elgondolkodtató, a határokat feszegető, az élet fontos dolgaira emlékeztető fejlesztésekre (akár mobilokon is).
A The Game Awards sem hagyta figyelmen kívül ezeket a játékokat és a Games for Impact nevezetű kategóriában olyan fontos címeket jelölt az elismerésre, mint a magánszféra határainak feszegetéséről szóló Orwell, a demenciakutatást segítő Sea Hero Quest és a Numinous Games interaktív játéka, a That Dragon, Cancer, melynek végül odaítélték a díjat.
A csapat vezetője, Ryan Green vette át a szobrot és könnyfakasztó monológot intézett a hallgatósághoz, amelyben természetesen megköszönt mindent a családjának, a munkatársainak és a játékiparnak, továbbá beszélt arról, mennyire hálás a támogatásért (nem szükséges hozzá komoly nyelvtudás, kezdő angolosként is érdemes végignézni):
Ti kipróbáltátok már ezt a játékot?