Hirdetés

The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited teszt - megéri visszatérni?

|

Immáron havidíj nélkül kalandozhatunk Tamriel földjén, akár konzolokon is. A The Elder Scrolls Online: Tamriel Unlimited megváltoztatja a játékot, lássuk hát, hogy megéri-e azoknak is visszanézni, akik ezelőtt kihagyták.

Hirdetés

Több mint egy éve született meg a kis TESO, aki ez idő alatt megtanult hasra fordulni, mászni, járni, és nemrég mondta ki első szavait: buy to play. A szülei szépen nevelgetik, szeretgetik, elhalmozzák új holmikkal. Csöpp kora ellenére rengetegen rajonganak érte, és egyre többen akarnak vele játszani, bár meg is oszlanak róla a vélemények. Kicsit még bukdácsol, van mit fejlődnie, azonban nemrég – pontosan emlékszem a dátumra, június 9. volt – fogta magát, és önállóan átmászott a kiságyból a járókába. Zötyögősen indult el a járgánnyal, de idővel úgy futkározik majd vele, hogy utol se érjük. Már világra jötte óta ismerem, és végigkísértem formálódását. A babanapló újabb fejezete ezekről a változásokról, illetve a mindennapjaival kapcsolatos friss tapasztalatokról szól.

Kezdetben így láttam őt

Már az első pár lépésnél érzékelhető volt, hogy a játék készítői több fronton is igyekeznek teljesen elrugaszkodni az MMORPG-kből jól ismert kliséktől. Az eredeti tesztben erről már szót ejtettem, úgyhogy nem részletezném, röviden csak annyi, hogy a harc- és fejlődésrendszerben tapasztaljuk a legszembetűnőbb különbségeket. Nem furcsa, hogy sorcerer osztályú bakát látunk nehéz páncélban, karddal és pajzzsal vagy dragon knightot varázsbottal küzdeni. Ez merőben különbözik a megszokottól, üdítően hat a játékmenetre, kiszélesíti lehetőségeink palettáját, és szinte lehetetlenné teszi, hogy két egyforma hadfi szaladgáljon egész Tamriel területén. Ennek ellenére sokan feltették a kérdést, hogy önmagában ez, valamint a TES sorozathoz méltó sztori, a változatos küldetések és a rengeteg irányba szerteágazó képességfa elegendő-e ahhoz, hogy a tyutyerka fenn tudja tartani magát az előfizetős konstrukcióval. Ekkor még csak ígérgették az első Adventure Zone-t, a Craglornt; nem inzultálhattunk, rabolhattunk ki és ölhettünk meg NPC-t (micsoda kín), a megszerzett tárgyakat nem rendszerezte a program kollekciókba, a hátasokat (mount) nem lehetett elérni, csak azzal a karakterrel, amivel megvásároltuk, kimaxolt karakterrel nem gyűjthettünk további specifikációhoz championpontokat, de pöpec tankunkra sem szerelhettük fel a 120 mm-es, M256 típusú, sima csövű löveget. Ja, bocs, az egy másik játék. A lényeg, hogy ez a kisded nem kevés dédelgetést kapott még ezeken felül is. Nézzük meg, mit találunk a pelusban.

Szépen cseperedett

A fejlesztőktől azt az ígéretet kaptuk, hogy cirka négy-hat hetente megörvendeztetik hűséges közönségüket nagyobb frissítésekkel, azonban akkor kapcsoltak rá igazán a játék finomhangolására, amikor rohamosan közeledett a konzolverzió megjelenése, és átálltak az „ingyenességre”. Természetesen a hibák javítása folyamatosan zajlott, miközben ügyeltek arra is, hogy ne legyen hiány az új tartalmakban. Írtam is arról, hogy eleinte tárgyak tűntek el a tárhelyünkből, küldetéseknél akadhattunk el, és óriási gondot okoztak a botok, farmolók. Sokat dolgoztak rajta, és nagyjából sikerült ezeken korrigálni. A megjelenítés és az animációk is kaptak egy kis tuningot, amitől még természetesebbnek hatnak a harcmozdulatok, az NPC-k kifejezései és még a környezet szürkesége is nyert egy kis színezetet. Mindemellett igyekeztek figyelembe venni a játékosoktól jövő visszhangokat is. Az 50. szinttől elérhető veterán rangokat (előreláthatóan 16-os szintig lesz fejleszthető) érte talán a legtöbb kritika, ugyanis túl nehézkes és lassú volt ezekben a zónákban a haladás. Idővel átdolgozták a struktúrát, eltörölték a veteránpontokat, áttértek a hagyományos xp-gyűjtögetéses módszerre, és több lépcsőben bevezették a champion systemet, ami további specifikációt tesz elérhetővé passzív képességek formájában. Még csiszolgatják ezt a lehetőséget, de tény, hogy sokkal nagyobb motivációt ad arra, hogy több időt áldozzunk hősünk előrehaladására.

Ugyanilyen ösztönzőként szolgálnak a naponta teljesíthető Undaunted Enclaves küldetések, melyeket szintén később vezettek be, és jutalmul igen értékes holmikkal kecsegtetnek. A szakmák terén a szakácsmesterséggel (provisioning) akadtak problémák, nem kapott elég nagy funkcionalitást. Ezen is segítettek azzal, hogy egyértelművé tették és általánosították a nyersanyagok lelőhelyeit, új recepteket írtak, amelyek elkészítésébe kicsit több energiát kell fektetni, már csak a hatásuk miatt is. (Bárcsak az én főzőtudományom jutna el erre a minőségre!) Persze nem csupán ez a terület kapott balanszot, hanem a képességek és a harcrendszer is.

Ne feledkezzünk meg a justice systemről sem, amit már érintettem. Ezzel eggyel több funkciót kap a lopakodás, ugyanis ha ügyesek vagyunk, észrevétlenül odasompolyoghatunk az NPC-k mögé, és einstandolhatjuk, amit náluk találunk. Ennek sikere persze nem garantált, és rosszabb esetben meg kell fizetnünk a kárt, amit másnak okozunk. Ha zavar minket egy karakter fizimiskája, akkor meg is ölhetjük, azonban bármilyen gonosz dolgot is cselekszünk, számolnunk kell a büntivel. Az újítások sorát még hosszan folytathatnám, de talán ezek a legmeghatározóbb változások, amelyek nem csupán a hardcore rétegeket érintik, illetve még felmerülhet, hogy milyen hatással van a kalandozásokra a havi díj eltörlése. A baba bizony áttért az anyatejről a bébipapira.

Mit hoz számára a jövő?

Az alapjáték megkaparintása után immáron nem kell havonta fizetni azért, hogy Tamriel földjén csellenghessünk. Ilyen átállás esetén félő, hogy bizonyos korlátozásokat vezetnek be, és súlyos aranymennyiségért lesz megvásárolható az, amiért eddig nem kellett csengetni. Ám itt ettől nem kell tartanunk. Létrehozták a Crown Store-t, ahol valós pénzen megvásárolható koronával tudunk fizetni különleges holmikért, hátasokért, petekért vagy akár attribútumaink újraosztásáért stb. Ezzel átálltak a mikrotranzakcióra. Ha nincs elég aranyunk, akkor sem kell hát elcsüggednünk, mert friss játékosként ötszáz ilyen valutával indulhatunk neki a mókának, régi arcként pedig az előfizetett hónapok után ezt megfejelik további száz pénzegységgel. Természetesen nem kötelező azonnal elkölteni vagy akár hozzányúlni – a játékélmény ettől függetlenül is változatlan marad. Azok sem anyátlanodnak el, akik az előfizetés mellett voksolnának inkább. Számukra elérhető az ESO Plus csomag, melynek megvásárlása után feltöltenek az accountra 1500 crownt (egy hónapos konstrukció esetén). Még egy előnye van ennek a lehetőségnek: bármilyen újonnan letölthető tartalom és kiegészítés, amiért egyébként tejelni kellene, automatikusan elérhetővé válik.

Egyelőre még nem érzékelhetők óriási hatásai ennek a váltásnak, maximum kevesebbet bosszankodunk szerverleállás és karbantartás esetén, mert tudjuk, hogy a várakozással töltött idő nem kerül semminkbe. Továbbra is érdemes legalább párban játszani, mert sokkal könnyebb a haladás, meg hát így igazán szép a tamrieli lét. Az biztos, hogy a frissen érkezettek már egy elég tömény, sokrétű tartalmat kaphatnak kézhez, ami igazán figyelemre méltó. Reméljük, ez a gyermek szép hosszú életnek néz elébe.

Ami tetszett
Ami nem tetszett
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)