Az OXM információi szerint a The Elder Scrolls Online Xbox One, PlayStation 4 és PC verziója egy-egy külön szerveren fog futni. Ennek értelmében nincs cross-platform mókázás: mindenki marad a saját birodalmában. Ezt már az E3 alatt kijelentette a Bethesda egyik fejlesztője, de azt eddig nem tudtuk, hogy ezek a megaszerverek mégis hogyan fognak működni.
The Elder Scrolls Online-ban a játékosok a szerveken belül lesznek elszeparálva aszerint, hogy milyen céhet választottak, hogy kik szerepelnek a barátlistájukon, illetve hogy milyen válaszokat adtak egy előzetes kérdőívre.
Ez elsőre komplikáltnak és feleslegesnek tűnhet, de előkerültek más infók is, amelyek talán nyújthatnak némi vigaszt a TES rajongók számára. A harcrendszerrel kapcsolatos infó főleg azoknak örömhír, akik beleuntak a klasszikus MMO-k automata csatáiba: nincs auto-attack. Ahhoz, hogy élve térjetek vissza a küldetéseitekből, bizony magatoknak kell ellőni minden varázslatot, nektek kell kiadni minden támadási parancsot. Az intenzív „gomberőszakolásra” a PVP alatt is szükség lesz, melynek során frakciók eshetnek majd egymásnak Cyrodiil egész területén (azon kívül valószínűleg nem).
A The Elder Scrolls Online megjelenése 2014 tavaszán esedékes Xbox One-ra, PlayStation 4-re és PC-re.