A Valve pár napja bevezette azt a lehetőséget a Steam műhelyben, hogy a modderek pénzt kérhetnek a elkészített művekért. A próbababa a The Elder Srcolls V: Skyrim lett, az internet pedig a maga módján kritizált, nagyon sokan nem értettek egyet a döntéssel, ráadásul a Bethesda is magyarázkodásra kényszerült a modokból származó bevétel megoszlásával kapcsolatban.
Mivel már petíció is indult a döntés ellen, és egyre inkább szaporodtak a negatív vélemények, sőt, halálos fenyegetések is elszaporodtak az ügy kapcsán (hiszen nyilvánvaló, hogy a felhasználónak muszáj agresszívan követelőznie, ha nem tetszik neki valami, korunk mentális pestise ez - HP) a Valve jobbnak látta, ha egy huszárvágással végét veszi a ügynek. A fizetős modok tehát eltűntek a Steam műhelyből, ami talán megnyugvást hozhat a felbőszült játékosok köreibe. Aki esetleg vásárolt, az maradéktalanul visszakapja a pénzét. A modderek jártak persze a legrosszabbul ezzel a történettel.
Azt hiszem abban egyetérthetünk, hogy a vélemény nyilvánításra mindenkinek joga van, de van egy határ, amit emberségünkből fakadóan nem szabadna átlépni. Nem ezt tapasztalta James Ive, más néven Jimo, aki egészen elképesztő reakciókat váltott ki a játékosokból. Elmondása szerint többen halálosan megfenyegették, tűrhetetlen hangnemben támadták, a gyűlölködés mértéke nagyon meglepte őt. Egy másik modder, Thiago Vidotto szintén ehhez hasonló atrocitások áldozatává vált, ám őt azzal is meggyanúsították, hogy "tönkreteszi a játékvilágot".
Persze megint felhozható a régi téma az ügy kapcsán, hogy miért gondolja sok ember azt, hogy neki minden ingyen jár, úgy, ahogy azt ő akarja. Egyes készítők rengeteg munkaórát tolnak bele a saját alkotásukba, ebből kifolyólag pedig igazán minőségi és tartalmas módosításokat is láthatunk. Ezeknek a moddereknek az extra bevétel nagy segítség lehet abban, hogy professzionális szintre emelkedjenek, és további remek dolgokkal gazdagítsák elképzelésüket. Ugyanakkor a játékosokat is meg lehet érteni, hiszen a modokra mindig is úgy gondolunk, mint egy potenciálisan ingyenes tartalomforrásra, aminek segítségével bővíthetjük a játékunkat. A választás szabadságát azonban fenn lehetne tartani.
Sokak szerint elegánsabb lépés lett volna a Valve részéről, ha az opcionális fizetés bevezetése (más szóval adományozás) mellett döntött volna. Bár szerintük a fizetős modok bevezetése segítette volna azokat a moddereket, akik komolyabb modokon dolgoznak, azért nem ennyire egyszerű a helyzet. A modokból származó bevétel jelentős része ugyanis nem a készítőhöz vándorolt volna. Ez pedig ismét egy olyan kényes téma, amihez már a Skyrim fejlesztője, a Bethesda is kénytelen volt hozzászólni, mert az ő megítélésük is romolhat a piacon, ha nem reagálnak az üggyel kapcsolatban.
A bevétel megoszlása a következő módon alakult volna: a Valve 30 százalékot kap, a Bethesda 45-öt, a modder pedig mindössze 25 százalékot. A Bethesda szerint nyilván lehet ezzel vitatkozni, ám ez a megoszlás a jelenlegi trendet követi az iparban, ezért döntöttek ők is emellett. Ráadásul a korai eladási statisztikák azt mutatták, hogy a modderek kerestek a legtöbbet ezzel az elosztási aránnyal. A Bethesda afféle üzleti megállapodásként tekintett az egészre, hiszen gyakorlatilag odaadták a moddereknek a fejlesztői eszközöket, akik így pénzt kereshetnek az ő hozzájárulásukkal. A Valve még 2012-ben megmutatta a Bethesda csapatának az adatokat arról, hogy mekkora az érdeklődés a fizetős tartalom iránt az olyan játékokban, mint például a Team Fortress 2. A számok több, mint meggyőzőek voltak, a modok minősége pedig emelkedett. A Skyrim modder közössége azonban még mindig túl apró, mindössze 8 százalék használ valamilyen modot és 1 százalékra tehető a készítők aránya.
Mindenesetre már mindegy, hogy ki mit gondol, hiszen a Valve engedett a nyomásnak. A fizetős modok eltűntek a Steamről, a visszatérésük pedig egyelőre egy hatalmas kérdőjel.