Hirdetés

Steam - több játék jelent meg eddig idén, mint tavaly összesen

|

Egyik oldalról ez egy jó dolog, mert rengeteg játékból válogathatunk, a másikról viszont rossz, hiszen rengeteg játékból válogathatunk.

Hirdetés

A Steam hatalmasra nőtt az elmúlt pár évben a digitális disztribúció terén, ráadásul közben a Valve a konzolpiacra is igyekszik betörni a Steam Machine-nel. Amiről egyébként ijesztően keveset hallottunk mostanában, nem?

A Gamasutra adatai szerint a 2014-ben eltelt öt hónap alatt több játék jelent meg a Steamen, mint az egész 2013-as év alatt. A Valve hosszú ideje dolgozik azon, hogy minél több fejlesztő számára tegye elérhetővé a saját játékának megjelentetését, és úgy látszik, hogy sikerült. Talán egy kicsit túl jól is. És nem mindig tökéletesen.

Ott van a  Steam Greenlight, amiről szinte hetente halljuk, hogy ötvenesével hozza el nekünk az indie fejlesztők gyakran zseniális játékait és persze a Steam Early Access is hatalmas siker, mert egyre több fejlesztő szerint jó ötlet a játékosokat már a korai stádiumban bevonni.

Mi ezzel a probléma? Ha azt nézzük, hogy már most annyi játék közül válogathatunk, mint tavaly egész évben, akkor nyilván semmi, mert ugye játékból soha nem elég. Viszont azzal, hogy ilyen mértékben árasztanak el minket az új megjelenések, a Steam egyre jobban kezd hasonlítani a digitális lengyelpiacra, ahol szinte csak a szerencsén múlik, hogy ráakadsz-e egy-egy gyöngyszemre.

(kép: Gamasutra.com) 

A fejlesztők számára sem jó ez, mert ugye minél telítettebb a marketplace, annál kevesebb esély van arra, hogy felfedezik őket, mert alig egy nap alatt lepörög a játékuk a friss megjelenések listájáról. Ha pedig nem raksz kecskét a játékodba, akkor akár hamarabb is.

A Valve is látja ezt, és igyekszik - a főleg trollkodásra használt - tagekkel és felhasználó értékelésekkel rendet teremteni a káoszban. Persze mi is segítünk, ahogy tudunk, de erőforrás hiányában akarva akaratlanul is átsiklunk egy-egy figyelemre méltó alkotás felett. A Valve nem fogja megúszni, hogy egy új, átláthatóbb és kezelhetőbb felületet készítsen a Steamen, ami a fejlesztőknek és a játékosoknak egyaránt megkönnyíti az életét.

Ez probléma a Google és az Apple digitális boltjaiban is elég nagy felfordulást okoz. Amikor kijött a Flappy Bird, naponta több tíz klón érkezett, viszont az alkalmazások lényegesen kifinomultabb kategorizálása miatt még mindig kényelmesebb, mint a Steam.

Ti mit gondoltok, mi lenne a legjobb megoldás?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)