Gabe Newell, a Valve alapítója beszélt arról, hogy milyen sokat is agyaltak azon, hogy hogyan hozhatnák közelebb egymáshoz a játékosokat és a fejlesztőket. Gabe célja egy közvetlenebb kapcsolat kialakítása a két fél között.
“Még mindig úgy gondoljuk, hogy hosszú út áll még előttünk addig a pontig, ahol az értéket képviselő játékosok mindent megkaphatnak majd, amit csak ki lehet hozni az adott játékokból. Mégis úgy érezzük, hogy egész jól haladunk a cél felé. Sokat agyalunk azon, hogy hogyan is alakíthatnánk ki közvetlenebb kapcsolatot a vásárlók és az alkotók között. Véleményünk szerint így a közösség sokkal többet is kaphatna azokból a játékokból, melyek sokat jelentenek a számukra” - tudtuk meg Gabe-től, akinél a Dota 2 mikrotranzakcióiról érdeklődtek.
Newell a cég konzoljáról is tett említést: “Számunkra a Steam Machine, a SteamOS és a Steam kontroller is a Steam újításait képviselik, amivel a felhasználók végre akár a kanapén ülve is élvezhetik a szolgáltatásainkat. Így elsősorban az olyan felhasználók igényeire koncentráltunk, akik a rendszert és a játékait is élvezik már egy ideje".
A Steam Music szolgáltatásairól feltett kérdésekre Gabe egy “dolgozunk az ügyön” kijelentéssel válaszolt, szerinte a felhasználóknak tetszeni fog az, amit majd kapnak. Egy esetleges új címről a Valve atyja nem adott túl konkrét választ: “Egy saját cím egy fejlesztőcsapat számára tényleg az egyik legfontosabb eszköz. Az egésznek az a kulcsa, hogy tisztán lássuk azt, ami ténylegesen értéket képvisel, és ne pazaroljuk olyasmire az energiánkat, amivel nem tudunk ehhez közvetlenül hozzájárulni.”
A Source Engine 2.0 fejlődését a létrehozható tartalmak mennyiségének növekedésében fogjuk észrevenni, Gabe szerint ugyanis a UGC (felhasználók által generált tartalmak) egyre nagyobb szerepet játszik a játékvilágban.
A fent leírt kérdéseken kívül a Redditen Newell karrierjéről és magánéletéről is sok mindent megtudhatunk, például, hogy mennyire is volt hálás - mi több saját személyes köszönetét - küldi a közösség azon tagjainak, akik segítettek nekik felkutatni a közismert Half-Life 2 hackert. Az alábbi linken olvashattok még a J.J. Abrams-szel folytatott közös munkáról, a virtuális valóságról, sőt még a Dota 2 sikeréről is.
Ti mit szóltok a válaszokhoz?