Szerda óta nem titok, hogy a nagy sikernek örvendő Xbox 360 exkluzív State of Decay még idén érkezik PC-re, valamint a sandbox módról is elejtettek egy-két félmondatot.
Az új infók alapján igazi kihívás elé állítanak minket a készítők, ugyanis abban az esetben, ha kiapadnak az erőforrásaink, vagy valamelyik karakter meghal, akkor szevasz, nincs mentés, sem visszatöltés. A játékosoknak addig kell majd gyűjtögetniük egy helyen, míg az összes utánpótlást meg nem szerzik, vagy fel nem használják. Amint ez megtörtént, egy másik zombik uralta területre kell indulniuk, út közben esetleges szövetségeseket szerezve.
Az egyik fejlesztő a sandbox módban hozott döntések nehézségéről beszélt: "A túlélés áldozatokkal jár. A legjobb barátodat viszed magaddal, vagy egy autószerelőt? Munícióval, vagy orvossággal töltöd meg a táskádat? Nem tudhatod, mit találsz a következő völgyben, és a teljes közösséged nem fér be a lakókocsiba. Végül az is megeshet, hogy a 'mit vigyél magaddal' kérdés másodlagos lesz ahhoz képest, hogy egyáltalán elérsz-e a kocsiig. Olyan, mintha a zombik tudnának róla, hogy távozni készülsz - amint beindítod a motort, előjönnek és támadásba lendülnek."
A készítők szerint a State of Decay Sandbox DLC lényege, hogy nagyobb élményt nyújtson, mint pár percnyi izgalom, nagyobb kihívást jelentsen, és a játékosok igazi közösséget alakítsanak ki, miközben összedolgoznak a túlélésért. Bevallom, én nem vagyok nagy zombirajongó, ezt meghagyom HP-nak és Daevnek, illetve a szerkesztőség összes többi tagjának, de ez a móka még nekem is tetszik. A State of Decay PC-s változatának megjelenése még idén esedékes, addig is olvassátok el State of Decay tesztünket, amiből minden kiderül.