Megtörtént hát végre, amire mindeni várt. Ma hajnalra virradóra, hivatalos lett az új BioWare játék. A címe: The Old Republic, és bizony egy MMO lesz a drága. A pletykák persze már jó ideje keringtek róla, de a mai naptól kezdve nyugodtan lehet számolgatni a napokat. A hírt Darell Rodriguez jelentette be, egy a BioWare és a LucasArts által tartott sajtótájékoztatón San Franciscoban. Túl sok információt nem árultak el a projektről, de azt a keveset, amit tudni lehet, természetesen összeszedtük. A megjelenés konkrét időpontjáról például egy szó sem esett. A távoli jövőben, de reméljük nem egy messzi galaxisban. A fejlesztés egyelőre csak PC-n folyik, de ismerve a LucasArts jelenlegi üzletpolitikáját, nem elképzelhetetlen majd a konzolos verzió. A sajtótájékoztatón vetített videó sajnos arról árulkodik, hogy a játék egyelőre erősen pre-alpha státuszban van, tehát nem várható egyhamar. Sebaj, legalább mindenkinek lesz ideje eldönteni, hogy Sith orgyilkosként, vagy Jedi lovagként szeretne kalandozni.
Your lightsaber is so... colourfull
A történet központ szerepet játszik majd. Választott karakterünknek nagyon kidolgozott, fordulatokban gazdag sztorit szeretnének készíteni a fejlesztők, amely szép folyamatosan bontakozik ki. Háromszáz évvel a KOTOR történései után kezdhetünk majd kalandozni. Társaink nem csak valódi játékosok lesznek, hanem a BioWare által kreált NPC-k is. Ezek a kísérők minden eddigi BioWare játékban nagy szerepet kaptak, és rengeteget dobtak a hangulaton, tehát most sem hagyják ki őket. Nem játékos társainkból nagyszerű kis csapatot építhetünk majd, de vigyáznunk is kell velük. Amennyiben nem úgy viselkednénk, ahogy az nekik teszik, könnyen azon kaphatjuk magunkat, hogy elárultak minket jól. A jó Jedi természetesen nem pimaszkodik társaival, hanem kedves velük, akik ezt meg is hálálják: akár be is csajozhatunk/fiúzhatunk NPC-vel. Aki Sith oldalon játszik persze, annak nem lesznek olyan gondjai, mint érzelmek: ha úgy hozza a sors ki is játszhatja társait. A társainknak is lesz háttere természetesen, és hozzájuk is kapcsolódnak majd küldetések. Megszokhattuk már, hogy tetteink hatást gyakorolnak mind a világra, mind a társainkra, de ezúttal óvatosnak kell lennünk, hiszen nincs visszatöltés. Az elhalálozott - akár a mi kezünk által - társak nem térnek vissza többé.
Kire szavazol?
A játék elején választanunk kell tehát, hogy a Köztársaság, vagy a Sith birodalom tagjaként kezdjük-e meg pályafutásunkat. A választás azonban nem végleges, kellőképpen gonosz - vagy jó - cselekedetekkel befolyásolhatjuk saját történetünk alakulását, de az árulás kemény dolog, nem biztos, hogy megéri. Hősünket totálisan testre szabhatjuk majd, a BioWare nagy hangsúlyt fektet arra, hogy minden karakter egyedi legyen, kinézetben és harci stílusokban egyaránt. Hogy milyen faj tartozik a játszhatóak közé, egyelőre nem tudni. A humán ugye biztos, a wookie, a droid, a Twi'lek valószínű. Kasztok terén sem árultak el bővebbet a fejlesztők, de azért sejthető, hogy nem csak jedi lovag lehet belőlünk. Minden elsődleges kasztnak több alkasztja is lesz. Én például, lennék kocsmáros Mos Eisley-ben, másodállásban. Mindkét oldalnak lesznek „oldalspecifikus" kasztjai, de hogy lesznek-e olyan fajok is, amelyek csak az egyik oldalon játszhatóak, még nem biztos. A választott oldal, faj, kaszt, nagyon nagy szerepet kap, hála az erős történetmesélésnek. Minden küldetés komoly lesz, nem kell csacskaságokkal törődnünk. Karakterünket „ki kell játszani", azaz Sithként nem lehetünk az árvák védelmezője, és ha esetleg valaki ferde szemmel néz ránk a kocsmában, nyugodt szívvel felszeletelhetjük. Jediként természetesen az ilyen viselkedés kerülendő
- max a kezét csapjuk le.
Bolygóközi bolyongás
S hogy merre kalandozhatunk? Nos, jónéhány bolygó áll majd rendelkezésünkre, ahol kedvünkre bóklászhatunk. Mindkét oldal számos planétával rendelkezik, ahol a másik felet nem látják szívesen. A Köztársaság által felügyelt bolygók többek között az Alderran, Utapu, Agamar, Dathomir, Manaan, míg a Sith birodalom bolygói a Coruscant, Tython,Korriban. Ezekre a helyekre tehát tuti elmehetünk. Az utazásról sajnos több információ nincs, talán saját úrhajónk lesz, de lehet, hogy csak csillagközi trolival közlekedhetünk (mondjuk ez nem valószínű). Megérkezvén egy új helyre természetesen vad felfedezésbe kezdünk, és harcokba keveredünk. A harc valós idejű lesz, és a fejlesztők ígérete szerint nagyon dinamikus. Hogy ez mit is jelent pontosan, még nem tiszta, a bemutatott videóban látható jelenet tanúsága szerint, a fénykardvívás nem annyira kidolgozott. Az egyik fejlesztő meg is jegyezte, hogy akit csak ez a rész érdekelne, az inkább keressen egy konzolos akciójátékot. Mindazonáltal a harc jó lesz.
Fegyverekről nem tudni még semmit, ugyanígy az alkalmazható Jedi erőkről sem, bár a jól ismert fojtogatós power jól látszik az egyik screenshoton, működés közben.
Összességében tehát körülbelül ennyi tudható jelen pillanatban az új StarWars MMO-ról. A BioWare eddigi munkásságát ismerve én nyugodt vagyok, a projekt jó kezekben van. Az NPC-k szerepeltetése mint állandó csapattagok, egy MMO-ban érdekes ötlet, de szerintem bejövős, ha megtalálják az egyensúlyt a srácok. A BioWare feltett szándéka, hogy a jelenlegi hárompilléres MMO sémát - harc, felfedezés, karakterfejlesztés - egy negyedikkel bővítse: a történetmeséléssel. Erre minden esélyük meg is van, hiszen a fiúk nem egyszer bizonyították már, hogy ebben a szegmensben nagyon ott vannak a szeren. Számíthatunk rá, hogy az infók folyamatosan érkeznek majd, és mire ez a cikk kikerül, talán már nem is teljesen aktuális.