Sokan szerették volna, hogy a Star Wars Battlefront egy "minden egyben" játék legyen: kifogástalan többjátékos módok, élvezetes egyjátékos kampány. Az EA viszont úgy érezte, túl kevesen játszanának vele ahhoz, hogy megérje a belefektetett energiát.
Peter Moore, a cég ügyvezető igazgatója szerint a Battlefronthoz és a Battlefieldhez hasonló játékokat a játékosok többsége a multiplayer élményért veszi meg, és a legtöbben hozzá sem szagolnak a kampányhoz. Jelenleg ezt mutatják a begyűjtött adatok, és egy cégnek mindig az adott módszerekhez, elvárásokhoz kell igazodnia.
"Rengeteg idő telik el aközött, hogy egy fejlesztőcsapat elkezd fejleszteni egy játékot, és hogy a játék megvalósul. Emlékszem, amikor elkezdtünk a Star Wars: The Old Republic-on dolgozni, az előfizetéses modell volt az egyértelmű választás. Mire végeztünk vele, már nem." - mondta. "Ezért kellett átalakítanunk és free-to-play-jé tennünk, mikrotranzakciókat használnunk, de voltak azért olyanok, akik ragaszkodtak az előfizetéshez."
Ettől függetlenül várható, hogy jön néhány olyan játék az EA valamely stúdiójától, ami kimondottan az egyjátékos élményre fókuszál. Persze jó lett volna, ha egy játék áráért kvázi kettőt kapunk, de látva például a Battlefield 4 kampányát, inkább mégis kiegyezünk a jelenlegi helyzetben.