Most már tényleg hivatalos, a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat a GSC Game World tervei szerint még idén ősszel elfoglalhatja helyét a PC-s játékostábor merevlemezein, és remélhetőleg a szívében is. Nem lenne rossz, ha újra csúcsra juttatnák a Sztrugackij fivérek által ihletett S.T.A.L.K.E.R. játékok univerzumát, hiszen a Clear Sky sajnálatos módon képtelennek bizonyult arra, hogy megismételje a Shadow of Chernobyl sikerét.
Talán majd a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat címen futó harmadik - még mindig inkább kiegészítőnek, mint teljes értékű folytatásnak tekinthető - felvonás képes lesz rá. Ebben nem kis szerepe lehet az újszerű történetnek, ami nem sokkal az első rész eseményei után veszi kezdetét. Miután a kormány felfedezi, hogy járható az út a Zóna szívébe, nagyszabású hadműveletbe kezd (Operation Fairway), minek célja az erőmű feletti ellenőrzés visszaszerzése.
A tervek szerint először helikopterek végeznének légi felderítést a célterület fölött, majd az általuk összegyűjtött adatokat feldolgozva és kielemezve rajzolnák fel a szárazföldi alakulatok csapásirányát. Az elképzelés azonban nem számol a Zóna agresszív önvédelmi képességeivel, így a helikopterek rövid úton eltűnnek a térképről, s csakis az ukrán titkosszolgálat elit ügynökén múlik, hogy sikerül-e visszaszerezni a felderítők által összegyűjtött adatokat.
Az immáron 1.6-os verziószámmal bíró X-Ray grafikus motor hajtja majd a játékot, ami az ígéretek szerint még szebb lesz, mint eddig volt. Az új történetben fókuszba kerülő helyszínek (Pripyat város, Yanov vasútállomás, Jupiter gyár, Kopachi falu, stb) megtévesztésig hasonlítanak majd az eredeti mintákra. Értelemszerű, hogy egy új történetszál új szereplőket kíván, ám ezek kilétét egyelőre még nem fedték fel.
A már megszokott, viszonylag hosszú játékidőről számos mellékküldetés is gondoskodik majd, melyek között olyan típusúak is lesznek, amikkel még egyi S.T.A.L.K.E.R. játékban sem találkozhattunk. Az újdonságok sora itt még nem ér véget, hiszen hallgatva a kritikákra, átdolgozzák, kényelmesebbé és áttekinthetőbbé teszik a kezelőfelületet, beépítik az alvás régóta hiányolt funkcióját, felturbózzák a környezetet benépesítő emberek, állatok, és torz mutánsok viselkedését irányító A-Life rendszert, továbbá két új szörnyet (Chimera és Burer) zavarnak a gyanútlan játékos torkának. Végezetül, pedig szabad játékra, és a Zóna további felfedezésére nyílik lehetőségünk, ha befejeztük a történetet, és még mindig nincs elegünk a S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat nyújtotta élményekből.