Chelsea Howe - aki a Farmville fejlesztésének korai szakaszában is részt vett, ma pedig az EA mobilos részlegének egyik kreatív vezetője - nem ugyanazzal a szemmel nézte a South Park freemium-modellről szóló részét, mint bárki más. Amikor felismerte benne saját játékának ismertető jegyeit, érdekes módon egyáltalán nem érezte kínosnak a dolgot.
Ahogy meglátta a Terrence & Philip: Freemium kezelőfelületét, rögtön felismerte a Family Guy: The Quest for Stuff HUD-ját. "A bevásárlókocsi ott volt a jobb alsó, a küldetéslista a bal alsó sarokban, és a többi gomb kisebb volt. Csak mi csökkentettük le a játékmenet szempontjából kevésbé fontos gombok méretét" - mondta.
Family Guy: The Quest for Stuff vs. Terrence and Phillip: Freemium. Biggest accomplishment of my life. pic.twitter.com/hDcSTZbfgK
— Chelsea Howe (@manojalpa) November 11, 2014
Chelsea, bár személyesen az ő játéka és az ő iparága kárára poénkodtak, mégis élvezte a helyzetet: "Játszottak a játékommal! Egyfajta furcsa módon híresnek éreztem magam." Emellett arra is rámutatott, hogy az "explore-collect-spend-improve" körforgás, amit a South Park karakterei felvázolnak, mint a freemium-modell alapját, egyáltalán nem paródia.
"Voltak, akik ezzel a modellel mentek el meetingekre" - mesélte a free-to-play játékok korai időszakáról. "Pont ugyanezeket a kifejezéseket használták. Sokszor hallottam ezeket vissza a Farmville készítésekor." Howe egyébként azt mondta, az ő céljuk az, hogy folyamatosan szórakoztató játékokat készítsenek, ne egy függőséghez hasonló érzettel kössék le a játékosaikat.
Titeket szippantott már be így freemium játék?