A Sony fél évvel ezelőtt jelentkezett be a virtuális valóságok világába, hogy jelezze, szívesen megtörné az Oculus Rift egyeduralmát. Túl sokat nem árultak el a dologról, csupán a szabadalmaztatási kérvényekből sikerült kideríteni néhány apró részletet. Most újabb szabadalmat jegyeztettek be, amely érdekes irányba terelheti az eszköz jövőjét.
A dokumentumban feltűnik egy „akadály kikerülő készülék" és egy „akadály kikerülő eljárás" kifejezés, amely a szemüveg új, egyébként hasznos képességére utal. Az VR szemüveg képes figyelmeztetni a használót, ha túl közel kerül valamelyik bútorhoz a nappaliban, így nem fog hasraesni a dohányzóasztalban vagy megbotlani a nagymama kaspójában (esetleg a család házikedvencében).
A szemüvegen egy kamera vagy távolságmérő szenzor kapna helyet, amely pontosan kiszámolná a játékos és az őt körülvevő akadályok közti távolságot. Amennyiben túl közel kerülünk bizonyos dolgokhoz, azok materializálódnának az általunk látott virtuális világban, így a saját szemünkkel látnánk, hogy ott bizony egy asztal van, arra nem tudunk továbbmenni. Vagy valami, ami illik az adott játék világába.
A szabadalomban egyéb érdekességek is találhatóak. Az eszköz képes különböző biológiai információk, például szemmozgás, pislogás, testhőmérséklet, pulzusszám, vérnyomás vagy agyhullámok rögzítésére is. Ezek segítségével bizonyos helyzetekben a játékban is valóságosabban reagálhat a karakterünk, illetve egy újabb lépéssel közelebb kerülünk ahhoz, hogy pusztán az elménkkel irányítsunk egy játékot.