A Frictional Games 2010 óta dolgozik a SOMA fejlesztésén, ami még mindig nem fog befutni az idei év végéig. Ez egy nagyon hosszú fejlesztési időnek számít, egy indie cím esetében főleg. Nyilván volt oka is.
"Először is nagyon sok időbe telt lefejleszteni az új motort, szóval gyakorlatilag egy év elment, mielőtt a játék tervezésének nekiálltunk volna" - nyilatkozta Thomas Grip, a játék kreatív rendezője a GamingBoltnak adott interjújában. "Főleg az volt őrült nehéz számunkra, hogy kidolgozzuk a főbb lehetőségeket, melyeken keresztül aktívan mesélhetjük el a történetet. Sok módszert kipróbáltunk, ami nem jött be, és újra kellett tervezni az egészet."
Grip 2013-ban egy interjúban elmesélte, hogy a történetmesélés eszköze főleg a játékmenet lesz. Ebben az volt a nagy kihívás, hogy ne zúdítsanak egy rakat szöveges infót a játékosra. "Aktív történetmesélést akartunk, ami azt jelenti, hogy mellőzzük a narratívából a szöveges vagy hangos üzeneteket." Szerencsénkre a Frictional Games megtalálta az utat, ígéretük szerint már csak finomítani kell a programot, és jöhet a masszív paráztatás.
A SOMA megjelenés valamikor az idei év végén várható, de pontos dátumot még mindig nem kaptunk.