Bizony, szeptemberi teljes játékunk annak a Digital Reality stúdiónak a munkája, akiknek a Haegemonia-t, és a tavaly Androidra is megjelent Imperium Galactica II-t köszönhetjük - többek között. A Sine Mora című őrületet hazánk fiai a japán Grasshopper Manufacture-rel közösen készítették, így történhetett meg például az, hogy a játékot magyar szinkronnal adták ki világszerte, a zenét viszont Jamaoka Akira, a Silent Hill játékok zeneszerzője komponálta.
Mielőtt megijednétek, le kell szögeznünk, hogy a szinkron remekül sikerült, szó sincs beleélés nélküli felolvasott szövegekről, itt bizony jócskán kitetettek magukért a szinkronszínészek. Akik között ott van például Menszátor Magdolna művésznő, akit senkinek sem kell bemutatnunk, de említhetnénk Galadriel úrnőt is a Gyűrűk Urából, azaz Kovács Nórát, vagy Terrence Hill magyar hangját, Szersén Gyulát. Az pedig csak hab a tortán, hogy a szövegírók nem fogták vissza magukat, jó pár ízes magyar káromkodást hallhatunk majd, ami - valljuk be - néha rendkívül szórakoztató tud lenni egy videojátékban.
No de milyen maga a Sine Mora? Nagyon gyors és akciódús oldalnézetes shoot'em up, amiben a lényeg, hogy különböző repülőgépeket irányítva balról jobbra haladva ellenfelek százait lőjjük ki, illetve próbáljuk elkerülni az ő lövedékeiket. Minden pálya végén egy-egy táposabb boss vár ránk, hogy őt is megrendszabályozzuk, mi pedig így is teszünk, ha tovább akarunk jutni. És miért ne akarnánk, amikor ilyen szép, változatos, jól átgondolt és élvezetes pályákról van szó, mint amiket a Sine Morában találunk.
A koncepció pedig rejt egy csavart is magában, mivel itt nem az életek számítanak, hanem az idő. Az idő, ami központi szereppel bír a történetben, sőt, befolyásolhatjuk is: a sztori módban lelassíthatjuk, míg az árkád módban vissza is pörgethetjük azt. Szóval a lényeg, hogy ne fogyjanak el a rendelkezésünkre álló másodpercek a pályákon, különben vége a dalnak. Aggodalomra semmi ok, ugyanis plusz időt kapunk a kilőtt ellenfelek után, arra viszont vigyáznunk kell, hogy ne nagyon találjanak el minket, különben levonás jár. Harc közben pedig különböző power-upokat is felvehetünk, amik még inkább megkönnyítik a dolgunkat.
Összességében tehát egy remekül kivitelezett játékról beszélünk, ami stílusának kiemelkedő darabja. Ezen dob még, hogy magyar alkotásról van szó, plusz azoknak is nyugodt szívvel ajánljuk, akik nem a műfaj kedvelői, már csak a szinkron miatt is, ami nem csak profi és odamondós, hanem poénos is. Ha többet szeretnétek tudni a játékról, akkor olvassátok el HP minden részletre kiterjedő Sine Mora tesztjét, a főszerkesztő úr leírta a mindent. A Steam kód megszerzésének menete úgy zajlik, ahogy a múlt hónapban: látogassatok el a gamestar.hu/gamestarplus oldalra, kattintsatok a szeptemberi lapszámra, írjátok be az újságban található egyedi kódotokat, majd katt a Teljes játék menüpontban található Aktiválás gombra.
A Steames aktiválás pedig a jól megszokott: a kliens elindítása után bal felül "Játékok" menüpont, aztán a legördülő menüsorban "Termék aktiválása a Steamen" alpont, majd a felugró ablakban illesszétek be a kódotokat (amit a Teljes játék menüpont alatt kaptatok, ne azt, amit az újságban találtatok) a megfelelő helyre. A Sine Mora gépigény miatt sem kell aggódnotok, elég egy 2.2GHz-es kétmagos processzor 1GB RAM-mal, egy Radeon HD 3600/Geforce 8600-as videokártya (sőt, integrált kártyák is viszik!), valamint 885MB szabad hely a merevlemezen. Nincs más hátra, irány a légtér, akinek pedig megtetszik a játék, az LEGO-ból el is készítheti a benne látott dieselpunk repcsiket a hivatalos oldalról letölthető útmutató segítségével. Sok sikert!