Hirdetés

Project Titan - ezt tudtuk a Blizzard MMO-ról, ami már soha nem jön el

|

A Blizzard ma bejelentette, hogy az immár hét éve készülő MMO fejlesztését egyszer és mindenkorra leállította. Ez az a játék, amit mindenki nagyon várt, de igazából senki nem tudott róla semmit.

Hirdetés

Mike Morhaime, a Blizzard CEO-ja egy interjúban elmondta, hogy ha eddig nem vártuk készülő MMO-jukat, akkor most már ne is nagyon pörögjünk rá a témára, a projektet ugyanis leállították. Na de mi is volt valójában a Project Titan?

Az egész valamikor 2007-ben kezdődött. Ekkor már játékosok milliói töltöttek napi 5-10 órát a The Burning Crusade kiegészítővel, a World of Warcraft vezető tervezőjét, Jeffrey Kaplant pedig ha tehettük volna, királlyá koronáztuk volna a Duna jegén. Az egész világ biztosra vette, hogy a WoW él és mindörökké élni fog, sikerét pedig csak egyetlen dolog törheti majd meg, ha a Blizzard leállítja a szervereket és kiadja a WoW 2-t. Ekkor jelent meg a stúdió holnapján az első álláshirdetés, amelyben egy „next-gen MMO"-hoz kerestek fejlesztőket, elsősorban grafikusokat. A jelentkezőknek tisztában kellett lenni a különböző sci-fi világokkal és a középkori páncélokkal is, így elsőre senki nem tudta igazán hová tenni a helyzetet, de a vállalat egyik munkatársa megerősítette, hogy nem egy World of Warcraft kiegészítőhöz keresnek embert.

A 2008-as Blizzconon már mindenki azt várta, hogy bejelentenek valamit. Be is jelentettek, csak épp nem azt, amire számítottunk. Mike Morhaime akkor elmondta, hogy egy WoW-tól teljesen független projekten dolgoznak, de természetesen nem akarnak belepiszkítani a saját tányérjukba. A tervek szerint a két játék jól megfért volna egymás mellett, és bár konkrét megjelenési időpontot még nem tudtak mondani, azt remélték, hogy a WoW még tündökölni fog, amikor az emberek megkapják a Titant. 2009 elején a korábban említett Jeffrey Kaplan bejelentette, hogy egy kisebb csapattal átvonultak egy másik irodába, és a WoW helyett inkább az új MMO-n dolgoztak, amelyről akkoriban már tudni lehetett, hogy köze lesz a nem túl távoli jövőhöz és a sci-fihez, de poszt-apokaliptikus és történelmi vonatkozásai is lesznek.

Azon év májusában még mindig nem mutattak semmit a játékból, de az akkor már Activision-Blizzard néven futó stúdió feje, Bobby Kotick egy konferencián elmondta, hogy a be nem jelentett játék egy jóval szélesebb kört céloz majd meg, mint a World of Warcraft. Ezt egy egyéves hírzárlat követte, majd egy kínai weboldal lehozta, hogy a Titan 2013 végén jelenik meg. A Blizzard kínai divíziójának fejét közvetlen az eset után eltávolították az igazgatói székből. 2011-ben már arról áradozott Morhaime, hogy a szakma legjobbjai hegesztik a játékot, akik a World of Warcraft fejlesztése során gyűjtött minden tapasztalatukat átültetik a Titanbe. Nem sokkal ez után jelent meg a Star Wars: The Old Republic, és miután a BioWare is belebukott az előfizetős modellbe, belátták, hogy onnantól senki nem tudja majd a Blizzard után csinálni azt, amit a WoW-val elért. Emellett olyan hírek is felröppentek, hogy a stúdió hosszú időre tervez, reményeik szerint a Titan akár két évtizedet is megélhet. 2012 szeptemberében már több mint 100 ember dolgozott a játékon, és bár a projekt még mindig messze volt attól az állapottól, hogy megmutassák a nagyközönségnek, a konferenciákon úgy dicsérték, hogy mindenki biztosra vette: nagyot fog szólni a dolog.

Újabb hosszú hallgatás következett, ám 2013-ban a Blizzard kénytelen volt beismerni, hogy gyakorlatilag újra kellett kezdenie az egészet. Bejelentették, hogy a fejlesztők 70%-át más projektekhez csoportosították át, a Titan megjelenésére pedig ne is számítsunk 2016 előtt. Az alig 30 fős fejlesztőcsapat szinte a nulláról kezdett neki a fejlesztésnek, a hírek szerint ugyanis komoly dizájnbeli és játéktechnológiai változásokra volt szükség. Ekkor már 6 éve dolgoztak a játékon, és ha figyelembe vesszük, hogy mennyit fejlődött az informatika ez alatt az idő alatt, bizony elképzelhető, hogy az induláskor elképzelhetetlennek tartott megoldások a fejlesztés végére már gyakorlatilag elavultnak tűnnek. Nem sokkal ezután Morhaime bejelentette, hogy a játék fejlesztésénél teljesen új irányvonalat tűztek ki, így nem valószínű, hogy a fizetős modell mellett maradnak. A tavalyi Blizzconon csak említés szintjén merült fel a játék, akkor is megerősítették, hogy gőzerővel kalapálják a kódot, de konkrétumokkal továbbra sem szolgáltak egészen a mai napig. Igaz, most is csak annyit tudtunk meg, hogy az egész csak egy füstbe ment terv marad.

És hogy mindeközben az összeesküvés-elméletek kedvelői milyen okfejtésekbe bonyolódtak? Természetesen a bolhából is elefántot csináltak, a legapróbb infók mögött is hatalmas titkokat véltek felfedezni, a legnagyobb port azonban egy televíziós sorozat, a 30 Rock (A Stúdió) kavarta. A sorozat első évadában az egyik rész végén megjelenik, hogy az epizódot a Blizzard promóciós célokra használta fel. Ezzel szemben mivel játszanak? Nem WoW vagy Starcraft, hanem Halo. Miért promózta a Blizzard 2007-ben a Halót? Tessék feltenni az alufólia sityakokat, de a Blizzard azóta már Activision-Blizzard, az Activisionnél pedig ott a Destiny, amit véletlenül a Halóért felelős Bungie fejlesztett. Sci-fi, MMO, vannak benne páncélok, ráadásul az egyik kasztot Titannek hívják. Véletlen lenne?

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)