Ugyanis az ID@Xbox nem engedi a fejlesztőknek átültetni az olyan játékrendszereket amiket már korábban Playstation konzolon kiadtak. Gaynor véleménye szerint ez az összes kisebb fejlesztőcsapatot a földhöz vágná, hiszen egyszerűen őrültség lenne megpróbálkozniuk egy játék kiadásával több platformra is egyszerre.
„Különösen ha olyan játékokról van szó, mint a miénk, amiben az ember a három dimenziónak köszönhetően rengeteg rendering hibába és más nyalánkságba botlik a munkája során. Nagyban hátráltatná a vállalkozásunkat” - nyilatkozta a Gone Home készítőinek feje.
Mindezek alapján ha egy fejlesztőnek a két konzol között választania kell majd, a legtöbben a PS4-et fogják kihozni győztesként. „Ha a Sony és a Microsoft ajánlatát nézed, a Microsoft így kezdi: ’Nos Xbox-ra nem jöhetsz, ha már PlayStaionön előbb voltál’, a Sony pedig ilyet veled nem tesz és mivel a többi kikötése is kedvezőbb, az ember könnyen kijelenti, hogy rendben, akkor csak PlayStationön leszünk.”
Azonban ahogy azt a játékguru is kiemelte, a fejlesztőknek rengeteg választási lehetőségük van, így ami az egyik csapatnak tökéletes, az nem biztos, hogy paradicsomi helyzet a másiknak is. „A legjobb dolog ebben a korban nem más, mint az, hogy nem csak egyetlen egy utat választhatsz, szerintem ez a világon mindenki számára előnyös" - fejezte be Gaynor.
Ti mit gondoltok erről? Ez is releváns faktor lesz a konzolháborúban?