A Payday 2-vel hosszútávra tervező Overkill elég magabiztos annak ellenére, hogy a shooter műfajban egyre többen követik a Payday: The Heist által kitaposott utat, már ami az online bűnözős módok beépítését illeti. Elég csak a GTA Online Hiests módjára, vagy a nem olyan rég megjelent Battlefield: Hardline-ra gondolni.
Erről a Payday 2 producere, Almir Listo nyilatkozott, aki szerint a riválisok nem hogy elszipkáznák a játékosokat a júniusban esedékes Payday 2: Crimewave Edition elől, hanem még új rajongókat is hozhatnak. "Nem vagyunk olyan helyzetben, hogy félnünk kéne. Megvan a közösségünk, tudjuk, hogy ők mit akarnak, és ez [a konkurens játékok megjelenése] csak még népszerűbbé teszi a bűnözős műfajt" - mondta.
Ráadásként, ahogy Listo felhozta, még tanulhatnak is a versenytársaktól: "Várom már a GTA Heists módot PC-re, vagy hogy megnézzem, mit tud a Hardline. Mi örömmel vesszük a kihívást, bármiféle versenytől csak jobb lehet a játékunk. Természetesen játszani fogunk a játékaikkal, jól fogunk szórakozni, és megtudjuk majd, mi az amit eltaláltak, és mi az, amit jobban is csinálhattak volna." A producer szerint a játék legnagyobb előnye a rendkívül elhivatott rajongótábora, akiket ki is szeretnének szolgálni.
"Nem akarunk Payday 3-at, Payday 4-et, Payday 5: Advanced Combatot csinálni" - szúrt oda egyszerre több rivális FPS-sorozatnak. "Továbbra is szeretnénk kiadni cuccokat a Payday 2-höz, azoknak, akik már egyszer megvették a játékot. A Payday-közösségnek köszönhetően cégszinten kiváló helyzetben vagyunk. Pénzügyileg teljes biztonságban vagyunk, mivel felvásárolta a stúdiót a Starbreeze. A Payday-közösség miatt kerültünk fel a térképre, és ez azt jelentette, hogy függetlenek maradhattunk, és úgy dolgozhatunk, ahogy akarunk." - fejtette ki.
Mit gondoltok, sikeres maradhat a Payday a nagyágyúk megjelenésével a bűnözős játékok piacán?