Van miért irigykednünk John Carmackra, ha belegondolunk, hogy simán megtehette, hogy otthagyja a játékvilág egyik (saját maga által alakított) legendás stúdióját, hogy a virtuális valósággal foglalkozhasson. És míg az utóbbi időkben az Oculus VR-ról szóló hírek főleg a Facebookkal voltak kapcsolatban, Carmack csendben dolgozik a háttérben, és már egy lépéssel tovább is gondolta a virtuális valóságot.
Szerinte már az is lenyűgöző, amilyen állapotban ma működik az Oculus Rift, ennek köszönhetően "aki kipróbálja [az Oculus Riftet], hívő lesz." De szerinte akármilyen lenyűgözőek a PC-s játékok, amik használják az eszközt, a helyhez kötöttség megszüntetése kell legyen következő nagy lépés a VR számára.
Persze mindez fokozatos kell legyen, szerinte például azért rendkívül népszerűek az autós és űrszimulátorok, mivel más műfajok esetében rosszullétet okozhat a hirtelen és komplex mozgás. Ettől függetlenül Carmack véleménye az, hogy az első mobilos VR-élmény legalább olyan izgalmas, mint az első asztali játék, amit az Oculusszal próbálunk ki.
"Az az érzésed támad, hogy a jövő technológiáját látod. Valósággá vált a sci-fi, és ez még csak a kezdet" - mondta. Kérdezték a Samsung belépéséről is a VR-piacra, amit üdvözölt, egyrészt mert a versenyhelyzet még jobb teljesítményre készteti az Oculust, másrészről pedig rendkívül előremutatónak találta a Samsung megoldásait a VR-filmek terén.
Mindezek ellenére a mobil VR-nak még sokat kell fejlődnie, például a hűtés és az akkumulátorok élettartamának területén. Carmack szerint ha ezek megvannak, és a mobil eszközök hardvere egyre erősebb lesz, egyre több VR-fejlesztő dolgozik majd mobil eszközökre. Ekkor pedig ugyanolyan, bárhol elővehető kikapcsolódás lehet majd a virtuális valóság, mint a mai mobilos játékok.
Ti használnátok mondjuk az Oculus Riftet a buszra várva?