A Nintendo GameCube legendás volt a különböző házi fejlesztőcsapatok körében - számtalan olyan nem túl legális felhasználást készítettek és futtattak rajta, amelyet eredetileg a Nintendo nem tervezett. S most, hogy a GameCube korszak véget ért s a Wii vezeti a konzoleladásokat érdemes megvizsgálni, mi mindent tehetünk majd konzolunkkal az otthoni fejlesztőknek köszönhetően. S mindezt úgy, hogy a gépet ne kelljen fizikailag módosítani.
Wiinux
A nemzetközi fejlesztő társaság kedvenc témája a Linux disztribúció hegesztése Wii alá. 2007 december 28.-a meg is hozta az első áttörést: a 24. Annual Chaos Communication Congress alkalmával német fejlesztők olyan futtatható kódot mutattak be Wii-n, amely nem a GameCube emulátor segítségével futott, és kezelte a WiiMote-ot. A fejlesztők kifejezték azon óhajukat, hogy működő Linux disztribúciót készítsenek Wii-re, amely a Nintendo GameCube Linux-on alapul, kihasználja a Wii hardver befoltozatlan réseit, ezek segítségével képes futni. Jelenleg a GameCube-tól eltérő eszközök (SD kártya kezelés, zsinórnélküli 802.11b/g, Bluetooth hardver és a Wiimote) kezelésére szolgáló meghajtóprogramok kódolása folyik. A fejlesztők mindenféleképpen olyan disztribúciót szeretnének létrehozni, amely a hardver módosítása nélkül képes a konzolon futni és kihasználja a gép képességeit - s ezek után akár emulálni lehet majd vele más konzolokat vagy nosztalgiagépeket is.
Iinternet csatorna
Az Opera alapú internet-csatorna számtalan netes alkalmazás futtatására képes. A böngésző a legújabb sztenderdek szerinti oldalakat is kezelni tudja, futtatva rengeteg -féle scriptet, nyelvet, alkalmazást (magyarán képes filmeket és zenéket is lejátszani), mindemellett a Wiimote szinte mindegyik funkciója használható/érzékelhető Javascript segítségével: a window.opera.wiiremote object-et használva a kontroller dőlésszöge és mozgási sebessége, távolsága az érzékelőktől és a kurzor elhelyezkedése is olvasható, így bármikor készíthetőek Wiimote-ot használó programok. Az Opera Wii SDK is segít az esetleges otthoni programozóknak. Mivel Adobe Flash Playerrel is rendelkezik a böngésző, a helyzet még egyszerűbb: ezt olyan oldalak is jól demonstrálják, mint a WiiCade (és ennek API-ja), Wiisic, WiiCR (ami nem is egy honlap, hanem egy szerver/kliens program, amely XAMPP, Flash és a Wii Opera böngésző segítségével képes PC-ről videót és audiót streamelni a Wii-re - magyarán avi-kat és mp3-akat képes a Wii segítségével lejátszani egy távoli PC-ről), WiiAUDIO és a Moowee.tv. Az Opera Wii SDK és a WiiCade API segítségével ma már multiplayer on-line játékok és 3D-s, full texture mapping környezet fejlesztése is folyik, amely a Wii Internet Channelt használja majd a programok futtatásához.
A Nintendo lecsap
Ez az egész otthoni, Nintendo által nem licencelt és engedélyezet fejlesztés (homebrew development) dolog korántsem olyan klassz, mint amilyennek látszik, erre példa a Datel FreeLoadere. Ez a program ugyanis lehetővé teszi, hogy idegen régiókódos programok (például a japán programok az európain) is fussanak a Wii-n. Azonban a Nintendo mérnökei sem alszanak és a rendszer firmware frissítéseivel tömködik befelé azokat a réseket, amelyeket kihasználva az otthoni fejlesztők a programjaikat készítik. Így fordulhatott elő a Freeloaderrel, hogy 3 hónapnyi működés után egy rendszer-update letiltotta a használatát. Persze a Datel gyorsan előállt egy újabb verzióval, amelynek élettartamát körülbelül 3 hónapra becsülik. Ezért fordulhat elő, hogy a szakértők leginkább az Internet Channelben bíznak, hogy az lesz a megfelelő csatorna arra, hogy házilag fejlesztett rendszerek és programok futhassanak a fizikailag nem módosított Wii-n olyan lehetőségeket/programokat adva a játékosoknak, amit a Nintendo magától nem tervezett. Így legyen!