Ahogy a hírhedt interjúban is láthattuk, az AMC-féle filmsorozat alapján készült játékot belső nézetből játszhatjuk.
A szemfülesebbeknek viszont feltűnhetett, hogy a lövések száma nem volt FPS-hez méltó, ennek pedig nyomós oka van. Egyrészt az ésszerűség diktálja, hogy a hangra igen érzékeny zombik környezetében ne nagyon akarjunk hangzavart kelteni, másrészt, ahogy azt a fejlesztők kihangsúlyozták, a Walking Dead: Survival Instinct játékmenetében a túlélésen lesz a hangsúly. Glenn Gamble a következőképpen nyilatkozott arról, hogy miért nem sorolható a játék az FPS-ek közé:
"Valami mást akartunk," - mondta, "Ha bedobunk egy Call of Duty játékost a játékunkba, nem fogják sokáig bírni. Olyan játékot akartunk, ami realisztikusabbnak érződik, de ugyanakkor kicsit akciódúsabb, és nem lassítja a más komplex játékok esetében tapasztalható mikromenedzsment."
"Mndent, amit a műsorban láthattunk, át akartunk ültetni a játékba. Ha megnézzük a műsort, mindent megtesznek azért, hogy ne kelljen fegyvert használniuk. A harmadik évadban tulajdonképpen kézzel készült hangtompító van mindenen. Így próbáltuk átvenni."
"Csenben akarsz maradni. Ha megnézzük a műsort, három zombi már veszélyt jelent. A második évad részében ez Ricknek majdnem az életébe kerül."
A Walking Dead: Survival Instinct március huszonkettedikén jelenik meg PC-re, Xbox 360-ra, PlayStation 3-ra és Wii U-ra.